HEJ
Min personliga åsikt, men vill inte döma någon som tycker annan.
Men min personliga åsikt är att jag vill att alla som har uniform/arbetskläder ska ha långbyxor, oavsett yrke.
I alla fall dom yrkena där man direkt träffar kunder, som busschaufförer eller butikspersonal.
Jag gillar inte att den personal jag träffar har shorts. Men jag behandlar dom inte sämre, eller otrevligt om dom har det, utan tycker bara inte det är snyggt.
Jag är i ett yrke där man inte behöver arbetskläder och uniform men eftersom jag föredrar att personal har åtminstone en tröja med företagets logga på så man ser vem som är .tex kund och vem som är personal i te.x butiker och framförde mina åsikter till mina chefer.
Så därför är jag den ända på firman med företagslogga på kläderna. Keps/mössa tshirt/tjocktröja, jackor mm, allt har företagsloggan i tryck. För jag ville se proper och presentabel ut.
Har aldrig shorts, vare sig privat eller under arbetstid, men samtidigt, trotts jag själv inte gillar synen av shorts på uniformerad/arbetsklädd personal, så kommer jag inte säga något åt dom.
Men när en arbetsgivare kräver att dennes anställda inte ska ha shorts, utan långbyxor, då blir jag innerst inne glad och medhåller i det tysta.
Typ då...
/J