Nu hade ju det inget med frågan att göra, men nej, enligt kyltekniker ska AC'n klara även öppna luckor. Den verkar gå ner i effekt, men går inte sönder som det påstås.
Nu har jag inte påstått att jag kör med öppen framlucka speciellt ofta, så vad det har med saken att göra vet jag inte.
Att den är trasig ofta beror snarare på att de är gamla, slitna och inte håller lika bra som nya. I år har dock flertalet åtminstone blå b9:or fungerande AC.
Öppna luckor rent generellt, eller just främre luckan på B9S? Det är rätt stor skillnad, med tanke på var kylaren sitter. Detta med B9S främre taklucka är ju inga nyheter, utan blev välkänt och välinformerat om redan 2005, när modellen introducerades i SL-trafiken.
Vidare är det ingen som påstått något alls om dig personligen, och hur du personligen har ställt in saker då du kör, utan debatten har enbart legat på en teknisk och teoretisk nivå.
Att skylla på att bussar och utrustning är ålderdomlig och sliten tycker jag inte är ett speciellt bra argument. Det handlar ju om service och reparationer helt enkelt. Det finns gott om andra linjetrafikbussar där ute i landet och världen som är minst lika gamla, har minst lika många mil på mätaren, men som har fullt fungerande utrustning, just för att de servas och underhålls, och trasiga komponenter byts ut.