Exakt på pricken ( jag har säkert åkt med dig många gånger eftersom jag åker 829:an varje dag och ibland flera gånger om dagen )
Det hela började med att jag en helg eller fredag såg att det hade parkerat flera bilar på "vändslingan" för bussen som inte kom runt och tutade till det kom lite skamsna bilförare och flyttade på sina bilar.
Har sett detta flera gånger sedan dess och passade häromdagen på att kolla skyltningen på platsen.

Vid infarten till "busshållplatsen/vändslingan" finns det en skylt om motorfordonstrafik förbjuden med undantag för behörig trafik vilket i detta fall anses vara buss och godstransporter till ICA Maxi som tar en annan väg.

Men sedan en tid har man öppnat en utfart från ICA Maxis parkering in på vändslingan och där finns det ingen skyltning om vare sig vändplats, stopp/parkeringsförbud eller förbjuden infart. Inte en enda skylt annat än en med texten "Utafart".

Så kommer man från ICA Maxis parkering är det bara att fylla upp vändplanen med sina bilar för inga förbudsskyltar av någon art finns.
Dessutom är jag tveksam till att busshållplatsen är korrekt skyltad vilket gör att man kan parkera även vid busskuren om man nu har mage till det.
Så genom att öppna upp utfarten från ICA Maxis parkering skapar man en oreglerad parkeringssituation som säkerligen orsakar irritation för busschaufförerna.
Innan man gjorde denna öppning var infart enbart tillåten för behörig trafik och då var det bara bussen som hade vändslingan för sig själv.
Det är i så fall jag uppfattar situationen men som sagt var - detta är absolut inte mitt kompetensområde.