Det här är välkommet! Det är klart att det kommer att svida under bygget, men bra blir det
Dock tycker jag att det är illa att man väljer att prioritera Gårdstånga - Hurva (som ju redan är 2+2-väg) istället för Hurva - Fogdarp. Den sträckan är nämligen 1+1-väg med möte, bortsett från Hurva - Rolsberga där det är 2+1 med mitträcke.
skulle det bli förjävligt kan man köra över eslöv blir lite längre män går säkert fortare än att sitta i dessa köer och skrivaren tuggar.
söder över vid snogeröd i rondellen till höger mot eslöv och i eslöv mot gårdstånga.
norrut blir det värre.
Simon.B har du något förslag?
Det låter som ett bra förslag om du kommer från Rv 23 och Höör. Norrut är det som sagt betydligt knivigare. Det finns småvägar genom skogen, men de har knappast särskilt hög kapacitet och är krokiga smala 70-vägar. Man skulle då kunna svänga av vid Stavröd (där E22 slutar som motortrafikled norr om Hörby) och köra över Äspinge och Svensköp till Tollarp. Bara inte för många får den idén...
Själv har jag turen att sällan köra de avsnitten. Jag jobbar i Eslöv och kör därför E22 från Hörby till Fogdarp, och viker sen av. Från jobbet kör jag lastbil till Lund och kommer då ut i Gårdstånga. Det jobbiga blir när man kör hem från Lund och ska svänga av i Gårdstånga. Där lär ju köerna kunna sträcka sig långt söderut, men det löser man genom att köra över Örtofta.