HEJ
Har några fler brobilder på lagret men tänker låta brotemat vila lite. Har ju så mycket andra bilder också.
Idag vill jag bjuda er på en bild på en av på detta forum mest efterfrågade buss/ar i alla kategorier. Nämligen bussen i bakgrunden.

Det här är nämligen bussen i bakgrunden. På svensk Busshistoria, sidan som äntligen återuppstått så står följande om denna buss:
Regnummer: TNN577
År: 2003
Chassitillv: Scania
Chassityp: L94UB6X2
Karosstillv: Lahden Autokori Oy
Karosstyp: Scala
Karossnr: 638-03
Ägarhistorik: Klövsjö-Rätan Trafik AB 63
Veckans tack går alltså till Ulf Rådeström som väckt sin hemsida till liv igen. Den mest behövliga sidan för en bussfotograf. Tack å tack.
Egentligen så skulle jag kunna nöja mig här, med en visad bild på en buss, då alla, inklusive jag själv alltid vill se bilden på bussen i bakgrunden. Nu när ni sett den så tänkte jag istället visa bilder på bussen/arna i förgrunden. Dom kommer här.

Alla bilder är från eller nära intill Busstationen och Hållplats Centrum i centrala Östersund.
Bussarna på bild ägs också av samma bolag i princip så variationen är inte så stor man kan tro vid första anblick.
Väl möt nästa vecka då jag fortsätter och visa bilder från mitt arkiv.
/Jona
Sammanställning finns här: http://www.jonaryd.rondelen.se/doku/sammanstallning_sondagsbild_070904.html