Det går om man vill ...

Startat av Harald Nordius, 29 juli 2019, 20:58:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

Citat från: zjbus skrivet 31 juli 2019, 18:17:42 PM
Läste du vad jag skrev efter min första mening?

Du använder ju uppenbart något"tekniskt"när du kommunicerar med oss nu och då kan du
säkerligen använda denna teknikalitet till annat...?/Ulf

zjbus

Citat från: Ulf Berlin skrivet 31 juli 2019, 20:06:38 PM
Du använder ju uppenbart något"tekniskt"när du kommunicerar med oss nu och då kan du
säkerligen använda denna teknikalitet till annat...?/Ulf
Jag gör det ja, men jag kan ju tala för andra än mej själv.

Leyland

Citat från: zjbus skrivet 31 juli 2019, 20:19:28 PM
Jag gör det ja, men jag kan ju tala för andra än mej själv.

?

zjbus


Leyland

Citat från: zjbus skrivet 31 juli 2019, 21:46:21 PM
Jag svarade på Ulf Berlins inlägg, vad var oklart?

? - det mesta jämfört med vad tråden handlar om

Ersa

Citat från: zjbus skrivet 31 juli 2019, 17:56:12 PM
Du förutsätter att alla har smartphone och appar sant tycker att nätet är bästa sättet att kommunicera på. Det finns väldigt många i synnerhet i äldre generationer som varken kan eller vill informera sig på det viset, människor som föredrar telefoner och naturligtvis att prata med svensk personal. Så det spelar ingen roll hur många olika sociala medier som finns, begränsar man sin tillgänglighet dit så kan man aldrig nå alla presumtiva kunder.

Man kanske kan anta att den helt kommersiella koncernen Flixbus gjort egna undersökningar, där man kommit fram till att denna äldre generation utan androidenheter, kanske inte är den största kommersiella målgruppen som vill ha med sig cyklar ombord på långfärdsbussarna (vilket ju är det tråden handlar om). Det rör sig ju faktiskt om en helt avreglerad kommersiell marknad, där företagen arbetar på de sätt som fungerar bäst för dem, och deras vanligaste kunder. Har man inget skattefinansierat allmänt vårdansvar, har man heller inga skyldigheter att anpassa sig till de som måste ordna allt enbart via telefonsamtal.
Men givetvis får alla ha vilka åsikter de vill om detta.

zjbus

Citat från: Ersa skrivet 31 juli 2019, 22:08:00 PM
Man kanske kan anta att den helt kommersiella koncernen Flixbus gjort egna undersökningar, där man kommit fram till att denna äldre generation utan androidenheter, kanske inte är den största kommersiella målgruppen som vill ha med sig cyklar ombord på långfärdsbussarna (vilket ju är det tråden handlar om). Det rör sig ju faktiskt om en helt avreglerad kommersiell marknad, där företagen arbetar på de sätt som fungerar bäst för dem, och deras vanligaste kunder. Har man inget skattefinansierat allmänt vårdansvar, har man heller inga skyldigheter att anpassa sig till de som måste ordna allt enbart via telefonsamtal.
Men givetvis får alla ha vilka åsikter de vill om detta.
Då har ju företaget i fråga valt att inte vara tillgänglig för alla vilket man mycket väl kan vara oavsett hur kommersiell man är. Den gamla sanningen att kunden alltid har rätt tycks för en del aktörer ha försvunnit med avregleringen och för en del lycksökare som inte var med på den tiden har den aldrig funnits. Det handlar inte om skyldigheter, det handlar om att kunna bjuda på service vilket ju borde vara en självklarhet i ett serviceyrke.

zjbus

Citat från: Leyland skrivet 31 juli 2019, 21:48:18 PM
? - det mesta jämfört med vad tråden handlar om
Ska vi nu strikt hålla oss till vad tråden ursprungligen handlar om så är det många inlägg i denna tråd som har fått ett annat innehåll, dina inlägg inkluderade.

Leyland

Citat från: zjbus skrivet 31 juli 2019, 23:05:37 PM
Då har ju företaget i fråga valt att inte vara tillgänglig för alla vilket man mycket väl kan vara oavsett hur kommersiell man är. Den gamla sanningen att kunden alltid har rätt tycks för en del aktörer ha försvunnit med avregleringen och för en del lycksökare som inte var med på den tiden har den aldrig funnits. Det handlar inte om skyldigheter, det handlar om att kunna bjuda på service vilket ju borde vara en självklarhet i ett serviceyrke.

Avreglering, lycksökare eller "kunden har alltid rätt" har ju inga inbördes motsättningar - företaget har kanske inte ens övervägt att sälja eller tillhandahålla en förväntad vara eller tjänst.

Björn Forslund

Tråden handlade om möjligheten att ta med hojen på långfärdsbuss, håll er till det!