Busslink 4039 (Bild)

Startat av M224, 26 maj 2007, 21:57:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

M224

En bild som jag tog i dag på en väldigt trevlig busstyp (enl mig iaf). Såhär ska en stadsbuss se ut.

Dessa bussar är också mycket fina invändigt och ser inte alls ut att vara så gamla som dom faktiskt är.

Synd att SL inte köpte fler, det är så j***a trist med bara Scania i Söderort  :'(

ps. Denna bild är redigerad med en S-kontrastkurva som jag fått av Bussmicke (som i sin tur fått den av Daniel Nordling). ds


Kvarne

Jasså, där var den, 4039.
Har saknat den ett tag nu, har bara sett 4038...Trevlig bild som vanligt M224.

Någon som vet vart 4037 tagit vägen...? Minns när de var blåa med röd stripe och gick på 47an....Mmm, vilka minnen!


Ps! Vad är en S-kurva..?! ??? :)DS
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

M224

Tack Kvarne, och bara för dig min vän.

Jag kör dock inte mina kurvor i RGB utan i Lab-färg (som inte påverkar färgskillnader).



Citat från: Kvarne skrivet 26 maj 2007, 22:00:59 PM
Jasså, där var den, 4039.
Har saknat den ett tag nu, har bara sett 4038...Trevlig bild som vanligt M224.

Någon som vet vart 4037 tagit vägen...? Minns när de var blåa med röd stripe och gick på 47an....Mmm, vilka minnen!


Ps! Vad är en S-kurva..?! ??? :)DS

Kvarne

Citat från: M224 skrivet 26 maj 2007, 22:06:11 PM
Tack Kvarne, och bara för dig min vän.

Jag kör dock inte mina kurvor i RGB utan i Lab-färg (som inte påverkar färgskillnader).




Hummdidum....Blev inte så mycket klokare av det där...kanske beror det på förkylningen blandat med trötthet, eller också är jag bara tröög! Är det någon inställning man gör i Photoshop? Vad gör den inställning...? ??? ???
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

M224

Med just den kurvan så ökar du kontrasten i bilden. Du når kurvor genom Ctrl + M.

Inget komplicerat.  8)

Citat från: Kvarne skrivet 26 maj 2007, 22:08:30 PM
Hummdidum....Blev inte så mycket klokare av det där...kanske beror det på förkylningen blandat med trötthet, eller också är jag bara tröög! Är det någon inställning man gör i Photoshop? Vad gör den inställning...? ??? ???

Kvarne

Citat från: M224 skrivet 26 maj 2007, 22:12:32 PM
Med just den kurvan så ökar du kontrasten i bilden. Du når kurvor genom Ctrl + M.

Inget komplicerat.  8)


Nu är jag med på banan igen! Skall testas vid tillfälle! Tack!
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

M224

Inga problem  ;)

Citat från: Kvarne skrivet 26 maj 2007, 22:14:04 PM
Nu är jag med på banan igen! Skall testas vid tillfälle! Tack!

Niclas Wennerlid

Citat från: M224 skrivet 26 maj 2007, 21:57:13 PM
En bild som jag tog i dag på en väldigt trevlig busstyp (enl mig iaf). Såhär ska en stadsbuss se ut.

Dessa bussar är också mycket fina invändigt och ser inte alls ut att vara så gamla som dom faktiskt är.

Synd att SL inte köpte fler, det är så j***a trist med bara Scania i Söderort  :'(



En mindre trevlig vagn att att trafikleda, bättre än dessa j-vla Neoplan dock..

Mvh Niclas