Huvudmeny

Ren bak

Startat av Ingwar Åfeldt, 30 maj 2008, 23:48:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ingwar Åfeldt

För ett par vecckor sedan såg jag denna bussbak som är välguorande ren från reklam och annat.



Springfield, Illinois 16/5/08.


Framdelen såg mer konventionell ut.



Tyvärr vet jag inte vilken busstillverkare som producerat denna buss, jag hade inte tid att stanna och fråga.

M v h
Ingwar



Möllers

den bussen har jag aldrig sett alls.
Ska kolla sen vad det är för märke modell.

Blue

Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Möllers

Bra slapp jag leta efter den.
Har undrat lägge varför USA Canada har varings lampor på ner dom stannar för  ???

Nico


Citat från: Mattias Möller. skrivet 31 maj 2008, 01:18:46 AMHar undrat lägge varför USA Canada har varings lampor på ner dom stannar för  ???

Tja, mest troligt är väl att man har dessa ljus för att varna kringvarande bilister om att det kan vara folk i rörelse runt omkring bussen. Skolbussar i USA har väl i vissa lägen även en utfällbar stoppskylt på vänster sida.

Även om vi inte har liknande regler i Europa [än] så har det väl i flera fall i Sverige diskuterats hastighetssänkningar eller stopp för fordon att passera en buss som står stilla vid hållplats.

I övrigt så får man tacka för de trevliga bilderna. Alltid kul med något annorlunda. 
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

JB


Ingwar Åfeldt

Nummerplåt fram krävs inte i vissa delstater som t ex Arizona och synbarligen inte heller Illinois.

M v h
Ingwar

homer

trevligt att se nått annat, men varför denna hemska framdörröppning? någon borde göra ett studiebesök i Europa

j-a

Sådana dörrar fanns på alla GDGs vanhooler fram till 29xx serien som fick innåtgående dörr,27xx,28xx serien var inte ens dryckluftsdrivna,dessa fick öppnas manuellt.Men även dom vagnarna gick i linjetrafik ibland.Hur många skulle ta ut en sådan buss på linje idag? ;)