Arriva 7819 vid Steninge slottsby - 24 mars 2019

Startat av Mikael T Nilsson, 24 mars 2019, 16:58:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



I dag dök Arriva 7819 upp på linje 584 vid Steninge slottsby.

Linje 584 är väl (relativt) ny? Linjen fanns inte när jag senast var vid Steninge slott, för ca ett år sedan, tror jag inte att linjen fanns.

Jag gissar att 7819 är en av de ledvagnar som Märsta ska föra över till Norrort när Märstatrafiken går över till Transdev i juni.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Niclas Wennerlid

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 24 mars 2019, 16:58:31 PM


Linje 584 är väl (relativt) ny? Linjen fanns inte när jag senast var vid Steninge slott, för ca ett år sedan, tror jag inte att linjen fanns.



Helt rätt, linje 584 är ny och började trafikeras 9 dec 2018.

// Niclas


Mikael T Nilsson

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 24 mars 2019, 17:29:00 PM
Helt rätt, linje 584 är ny och började trafikeras 9 dec 2018.

// Niclas

Tack så mycket Niclas! Det förklarar saken. Steninge slottsby verkar vara ett bostadsområde på väg att växa upp. Än så länge är turtätheten för linje 584 endast timmestrafik till och från pendeltåget i Märsta.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Niclas Wennerlid

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 25 mars 2019, 16:30:16 PM
Tack så mycket Niclas! Det förklarar saken. Steninge slottsby verkar vara ett bostadsområde på väg att växa upp. Än så länge är turtätheten för linje 584 endast timmestrafik till och från pendeltåget i Märsta.

Nja, halvtimmestrafik är det i rusningen. I övrigt stämmer det :-)

// Niclas

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.