Huvudmeny

Arriva Stockholm

Startat av Svenn Erik Nielsen, 28 februari 2019, 17:32:57 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

buskörare

Citat från: Karsten skrivet 23 juni 2019, 20:07:00 PM
Nä, det var ju ändå ingen som åkte på den tiden med linjens knäppa utbud. ;)

Du har rätt, 683 går inte till Danderyd nu på sommaren, men i vintertidtabell gör den det i pendlingslägen.

Mång resenärer byter av nån anledning från 683 till 670 även på dessa turer på morgonen. Gammal vana eller nått kanske. Endel åker inte ens till stan.

Fredrik Gelin

Det går nog fortare med 670 från Kulla om man skall någonstans längs med eller i närheten av E18/Roslagsvägen eftersom man då slipper omvägen via Rydbo och Arninge även om det kanske inte är så stor omväg.
Tittar man i SLs reseplanerare får man ofta byten i exempelvis Roslags Näsby till 639, 670 och 676 även om det finns genomgående förbindelse dit man skall.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


david96

Förra veckan såg vi boggibussarna Arriva 7576,77,83.
De är tillbaks till Råsta från Mälaröarna.

Mikael T Nilsson

Citat från: david96 skrivet 27 juni 2019, 15:54:01 PM
Förra veckan såg vi boggibussarna Arriva 7576,77,83.
De är tillbaks till Råsta från Mälaröarna.



Det stämmer bra. Arriva 7576 trafikerade Sollentuna i dag, se bild.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

rengmark

Elva scanialed uppställda vid Vällingbydepån idag.
7040-43, 7748, 7749, 7753, 7756, 7757, 7758 och 7761.
Vad händer härnäst?

Fredde

Är alla äldre Scania-led på väg bort eller endast sommaravställda? Eller kanske flyttade? Hänger inte med känner jag... ::)
Tänker inte på de från Holland, utan övriga med det äldre utseendet (77xx?).

Åker med Saltsjöbanebussarna till/från jobbet och sedan midsommar har jag endast sett B9S (81xx), MB Citaro (796x) samt Scania led 81 och 84.

Fredrik Gelin

Om det är de gamla Connexbussarna som går på etanol du tänker på så ingår de gissningsvis i de bussar som Transdev valde att hyra av SL.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Fredde

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 27 juni 2019, 22:37:01 PM
Om det är de gamla Connexbussarna som går på etanol du tänker på så ingår de gissningsvis i de bussar som Transdev valde att hyra av SL.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Nu har jag blandat ihop äpplen och päron. ::)

Såg en notering som rätar ut och klargör att jag tänker på 817x och 818x-serierna. Gamla Busslink 60xx...
Hemska bussar, maken till nedkörda fordon är inte ofta man får åka i.
Var det inte motorluckor (modellen som åker upp längs med baken...) som hade satts fast med gummistroppar (sådana som används till kapell på lastbilar) så var det paj fjädring.
Det är dessa jag inte har sett den midsommar, skönt om de är ett minne blott.

OmniLink II-bussarna är inte heller något under av komfort, men de upplevs inte alls lika nerkörda.

buskörare

Scanias bakluckor har alltid varit en sak för sig. Redan typ 2004-2005 fick man börja sätta stroppar på bussar som bara var några pr gamla. Jag vet att jag på 30 min fick stänga luckan 3 gånger, det var några år före 2009.

david96

I måndags vi såg några Lundabussar som trafikerade rusningslinjen 176X mellan Brommaplan-Solna Stn.
Trafikerades Lundabussarna också på Mälaröarna?

Filip S

Citat från: david96 skrivet 28 juni 2019, 13:54:03 PM
I måndags vi såg några Lundabussar som trafikerade rusningslinjen 176X mellan Brommaplan-Solna Stn.
Trafikerades Lundabussarna också på Mälaröarna?

Lunda kör under sommartidtabellen förstärkning mellan Brommaplan och Solna station på linje 176X med 5 stycken bussar måndag-fredag under rusningstid.

david96


david96

ARRIVA 7008 kom till råsta idag.
Jag såg den ledbussen alldeles nyss.

Stefan.D

Citat från: david96 skrivet 01 juli 2019, 11:14:45 AM
ARRIVA 7008 kom till råsta idag.
Jag såg den ledbussen alldeles nyss.

Det stämmer bra. Den har varit där i någon vecka. Om jag inte minns fel så är det ända ledbussen som har kommit från Ekerö garaget.
7576-7583 är i Råsta, tillbaka från Ekerö.
7175- som har varit lånad till Ekerö är tillbaka till Råsta igen.
7909-7912 och 7913 som har även vart på Ekerö är tillbaka till Råsta.
Och tillslut så är 7008 i Råsta ja.

david96

Och var är Arriva 7916 någonstans? ???
Jag har inte sett den där bussen häromdagen.