Tillfällig omläggning av SL-linjer - nu med fyra nya bilder!

Startat av Hasse L, 14 maj 2019, 22:28:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

11-26 maj är bron över Värtabanan avstängd under slutskedet av nybyggnationen och linjerna 6, 55 och 75 körs i stället Lidingövägen via Ropsten/Hjorthagen till hpl Gasverket i Norra Djurgårdsstaden.

BLS 681, Keolis 7500 passerar Kungl. Tennishallen visande den tillfälliga destinationsskyltningen.


WXM 123, Keolis 7528 (följd av 7200).


YCP 601, Keolis 4073.
Efter att avstigning skett längre fram på Bobergsgatan, vänder linjerna runt några kvarter via Madängsgatan och Lövängsgatan.


CJX 874, Keolis 7485 har lämnat tidsregleringsplatsen och svänger in mot Lövängsgatan.


CCJ 978, Keolis 7206 tomkör längs Lövängsgatan.


CRO 305, Keolis 7490 lastar vid första hållplatsen på inväg (vilken alltså i vanliga fall trafikeras på utväg).

Fyra nya bilder:

ROG 343 - Keolis /Frihamnen 7523. Till höger ses påstigningshållplatsen Gasverket.


CRO 305 - Keolis /Fredriksdal 7490 närmar sig avstigningshållplatsen.


EJP 921 - Keolis /Hornsberg 4024. Till höger fortsätter bostadsbyggandet över Storängsbotten.


EKY 429 - Keolis /Frihamnen 4046.

26/5 är sista dagen för linjeomläggningarna, den nya brohalvans del över järnvägen ser färdiggjuten ut, men mycket återstår med landfästena, så det lär bli trafik med skyttelsignaler en tid till.

Mikael T Nilsson

Tack för trevligt bildsvep! Hade inte 7500 blivit utbildningsvagn? Jag har för mig att någon skrivit det på Bussnack tidigare.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare

Då förstår jag varför det stod Gasverket på 55:an jag mötte på Sturegatan igår.

Ulf Berlin

Hmm,mycket  märkligt att SL inte har bemödat sig att lägga ut
nya tillfälliga tidtabeller ens i pdf-filer på hemsidan :P/Ulf

Nico

Citat från: Ulf Berlin skrivet 16 maj 2019, 10:48:06 AM
Hmm,mycket  märkligt att SL inte har bemödat sig att lägga ut
nya tillfälliga tidtabeller ens i pdf-filer på hemsidan :P/Ulf

Tja, det är ganska många år sedan SL själva hanterade den sortens uppgifter. Istället är det entreprenörerna (i detta fall Keolis) som ska sköta sådant som att skicka in tidtabeller, lägga upp info på hemsidan osv. Kan vara så att de missat det varför en blänkare till SL kundtjänst, så kan de påminna operatören, kan vara på sin plats.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Hasse L

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 15 maj 2019, 18:43:58 PM
Tack för trevligt bildsvep! Hade inte 7500 blivit utbildningsvagn? Jag har för mig att någon skrivit det på Bussnack tidigare.
Jag tror den lämnade "skolan" redan i november förra året och återflyttades till Fredriksdal. /H

Mikael T Nilsson

Citat från: Hobgoblin skrivet 17 maj 2019, 09:29:37 AM
Jag tror den lämnade "skolan" redan i november förra året och återflyttades till Fredriksdal. /H

Tack så mycket för uppgiften!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.