Huvudmeny

Arriva 7115

Startat av Fredrik Gelin, 01 april 2019, 08:09:10 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

Dags för en liten dos nutidshistoria, denna gång i form av Arriva 7115 som kom till Märsta från Danmark(?) i början av 2009, men den gästade inte Vallentuna så ofta som Volvo- och Scaniabussarna, så det tog ända till juli 2011 innan jag lyckades få den på bild.
Släktdragen som jag tycker mig kunna se på 7115 går igen även i dagens VDL Citeamodeller även om de naturligtvis är annorlunda än denna Berkhof.
Jag har ett vagt minne av att det var fler än denna Berkhof, om än inte så många, som kom till Märsta?

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


virtual1

Arriva 7111-7118 (med undantag för 7113 konstigt nog) var Berkhof!

bjorn.lovdahl

Fulsnygg på något vis, men trevligt med lite variation...

Mikael T Nilsson

Mycket trevligt Fredrik!

Det stämmer att 7113 inte var en Berkhof. Det var en Volvo boggi som var stationerad på Mälaröarna.
Jag har för mig att Berkhof-bussarna inte blev så långlivade i SL-trafiken.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Berlin

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 01 april 2019, 14:36:08 PM
Mycket trevligt Fredrik!

Det stämmer att 7113 inte var en Berkhof. Det var en Volvo boggi som var stationerad på Mälaröarna.
Jag har för mig att Berkhof-bussarna inte blev så långlivade i SL-trafiken.
Det är nog alla glada för ;)/Ulf

Niclas Wennerlid

Citat från: bjorn.lovdahl skrivet 01 april 2019, 09:10:24 AM
Fulsnygg på något vis, men trevligt med lite variation...

Jag vet inte om jag ens vill sträcka mig till fulsnygg, den är definitivt inte vacker men det är ju kul med lite olika bussar på depåerna även om det mestadels ställer till det en hel del för bussbolagen.

// Niclas

Ronni Bjørn Svensson

#6
Den kørte omkring i København.
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Bussfanatikern

Denna kaross finns även på bussar i Ungern men då med Rába-motorer. Där heter modellen Rába Berkhof Contact och finns som vanlig, boggi- och dragspelsbuss.

Fredrik Klint

Citat från: virtual1 skrivet 01 april 2019, 08:23:27 AM
Arriva 7111-7118 (med undantag för 7113 konstigt nog) var Berkhof!

7116 var inte heller någon Berkhof.