Import av 2 Van Hool exqui city dubbelled till Nobina Malmö

Startat av Bese001, 03 december 2019, 19:39:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bese001

Hej!

För ganska länge sedan läste jag ett inlägg om att Nobina Malmö skulle importera 2 st från Bergen i Norge.
Någon som vet något om dessa? (som jag f.ö. gissar får vagnsnr 3910 och 3911 :))


Walter

#1
Vet inte om de kommit i trafik ännu. Vagnsnummer ska tydligen vara i 60-serien men inga bevis än.




Adminåtgärd: Citat av föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Citat från: Bese001 skrivet 03 december 2019, 19:39:21 PM
Hej!

För ganska länge sedan läste jag ett inlägg om att Nobina Malmö skulle importera 2 st från Bergen i Norge.
Någon som vet något om dessa? (som jag f.ö. gissar får vagnsnr 3910 och 3911 :))

Importer hamnar sällan i samma nummerserie som nyleveranser, även om undantag finns.

Filip S


Bese001

Hej!

Tack för info.
Nobinas numrering är alltid ett spännande spörsmål  :)

Då undrar man vad som ska landa på 3910 och 3911.

Walter

#5
Just nu gäller (med sedvanliga undantag) att bussarna placeras i följande serier
Nya leveranser 3+4
Övertagna bussar vunna avtal 2
Importer beg bussar 6
Bilar och andra tjänstefordon 9




Adminåtgärd: Citat av föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Är detta Nobina över hela Sverige eller i Malmö du avser , Walter?

Walter

#7
Förtydligade mitt inlägg att det inte avsåg antal bussar utan serierna.




Adminåtgärd: Citat av föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

3xxx
4xxx osv hade varit tydligare, iaf för mig.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Thurfjell

Hur går det med dessa? Inte setts till i trafik och det rullar närmast dagligen någon av Mercedes Citaro reserverna 373x i omloppen.