Fordonslista Arriva Stockholm/Norrort

Startat av Tommy E, 03 januari 2013, 19:14:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Jag såg inte fd 6633 i veckan.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Citat från: Bussmicke skrivet 13 januari 2013, 00:00:11 AM
Varför stoppade du omlackeringen?
Jag stoppade omlackeringen för att ha tillräckligt många röda regionalbussar kvar till trängsellinjerna.
6634 hann smita iväg precis innan jag räknat färdigt och då var det för sent att stoppa den, annars hade även den varit röd.
Blåbussreserven i Norrort var å andra sidan nästan kroniskt fullutnyttjad till verkstadsbesök, så det var sällan man hade blåbussar över varför det kanske inte gjorde så mycket att 6634 blev blå...

Buss-busen

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 13 januari 2013, 13:33:08 PM
Jag stoppade omlackeringen för att ha tillräckligt många röda regionalbussar kvar till trängsellinjerna.
6634 hann smita iväg precis innan jag räknat färdigt och då var det för sent att stoppa den, annars hade även den varit röd.
Blåbussreserven i Norrort var å andra sidan nästan kroniskt fullutnyttjad till verkstadsbesök, så det var sällan man hade blåbussar över varför det kanske inte gjorde så mycket att 6634 blev blå...

Varför lackade man om röda Volvo till blå samtidigt som det levererades både röda och blå Scanior? Borde varit billigare att struntat i omlacken och istället beställt enbart blå Scanior.

igel

En gissning skulle kunna vara att Etanolbussar inte är optimala på 670 (eftersom restiden blir cirka 18% längre i rusningstid med scania etanol än volvo B9S på 670).