Gotlandsbuss nya Scalor!! (Bilder)

Startat av Mange_buss, 13 juni 2009, 15:23:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

S Svensson

Detta var ju en gammal länk. Kanske någon då kan berätta om vad som hänt på ett år på Gotland. Är det 24 bussar fortfarande i början av höstterminen 2010 och är alla underentreprenörerna med och vad kör de med? Bussarna på listan naturligtvis men hur väl stämmer denna ? När man läser hela tråden så ger denna ett förvirrat intryck.

Gotlandsbuss1

Citat från: S Svensson skrivet 12 september 2010, 10:54:42 AM
Detta var ju en gammal länk. Kanske någon då kan berätta om vad som hänt på ett år på Gotland. Är det 24 bussar fortfarande i början av höstterminen 2010 och är alla underentreprenörerna med och vad kör de med? Bussarna på listan naturligtvis men hur väl stämmer denna ? När man läser hela tråden så ger denna ett förvirrat intryck.


som jag förtog i sommras av en av busschaufförena på Gotlandsbuss sa att det var en av bussföretagen tror att det var stånga buss som beställde en ny biogas buss av samma märke men en större motor och opticruse växellåda(staving) men  tydligen skulle den stå mist i 16timmar och tanka om jag itnte mindes helt rätt  och bussarna på gotland står max still 5 timmar iallafall Fåröbuss trafik sista turen som går till fårösund går till Bussgaraget sen efter står 5timmar sen ut igen. mer vet jag inte än


Fåröbuss trafik kör med
IVECO DAILY 65C15 / EA
Setra
Volvo(reserv buss)(gamla blå)
Volvo
2st scania scalor


Vad jag vet så kör Ekströms buss
Setra
Scania

Mange_buss

Citat från: S Svensson skrivet 12 september 2010, 10:54:42 AM
Detta var ju en gammal länk. Kanske någon då kan berätta om vad som hänt på ett år på Gotland. Är det 24 bussar fortfarande i början av höstterminen 2010 och är alla underentreprenörerna med och vad kör de med? Bussarna på listan naturligtvis men hur väl stämmer denna ? När man läser hela tråden så ger denna ett förvirrat intryck.

Hela listan stämmer, dock har man köpt in en ny buss för att klara trafiken... XDF 486 är regnumret... Den enda olikheten med denna jämfört med de andra Scalorna är att den har separat förar-AC, medan de andra har en AC för hela bussen...

Mange_buss

Dock har denna tråd varit sovande väldigt länge - starta hellre en ny tråd om den tråden du vill veta mer om är för gammal...  :)