Huvudmeny

Ultra-blått

Startat av Rickardo, 03 oktober 2008, 16:41:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bussgrabben

Umeå-blått med dalahästar i inredningen. :)

bjalle

Citat från: Walter skrivet 06 oktober 2008, 12:47:08 PM
Det är länge sedan dom 7700 som Veolia har i Malmö räckte. Idag körs Umeå-blått o SL-Rött på många ordinarie omlopp.

Är det rusningsomlopp eller de är även ute under icke rusning?

Cyklisten

Såg den idag runt 11:30, alltså långt ifrån rusningstrafik. Såg även 2771 och någon 489x.

bjalle

Citat från: Cyklisten skrivet 06 oktober 2008, 18:27:46 PM
Såg den idag runt 11:30, alltså långt ifrån rusningstrafik. Såg även 2771 och någon 489x.

Var syntes bussarna då?
Planerar att komma till Malmö imorgon

Möllers

undrar den finns kvar i hella okt nu har lust att åka till malmö fota den 20 okt tror jag.

Walter

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 06 oktober 2008, 18:30:21 PM
Var syntes bussarna då?
Planerar att komma till Malmö imorgon

Vikariebussar fanns på linje 2,6, 8 i helgen som gick
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Möllers

har en fråga finns dom kvar i malmö arriva 6568 69-70  ???

Ted Selander

Har inte följt med så noga i min gamla hemstad. Varför dessa vikariebussar just nu? Vem väntar på vilka leveranser? Eller har resandet skjutit i höjden okontrollerat?

/Ted

Cyklisten

Citat från: Mattias Möller. skrivet 06 oktober 2008, 18:53:05 PM
har en fråga finns dom kvar i malmö arriva 6568 69-70  ???

Ser bara 6568 då och då.

Walter

Citat från: Ted S skrivet 06 oktober 2008, 19:06:07 PM
Har inte följt med så noga i min gamla hemstad. Varför dessa vikariebussar just nu? Vem väntar på vilka leveranser? Eller har resandet skjutit i höjden okontrollerat?

/Ted

Veolia väntar på X nya 7700. Sedan har resandet ökat ännu mer sedan den beställningen lades.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Möllers

okey få se om resan blir av inte säkert.
mm 6568 har man åkt mycket i Landskrona innan som 6569 finna bussar det.

Cyklisten

Lite synd att det blir bara 7700 igen, de känns "för många" på något sätt med den bullriga motorn och konstigt utssende (enligt mig, fast jag har sett flera Volvo 700 som ser snyggare ut än de i Malmö).
Skulle gärna se lite Solaris här i Skåne.

Möllers

Har inget imott volvo 7700 alls men gillar bättre 7500 i malmö  :)

Niklas Bygdestam

Citat från: Rickardo skrivet 03 oktober 2008, 16:41:18 PM

Damen tappade käppen och hade lite problem att komma på men det löste sig snabbt. Bilden är tagen på Ystadvägen i Malmö. Bussen är tursatt på ordinarie omlopp och med rätt skyltning  ;)



Ultra-blått tycker jag passar fint i Malmö :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Möllers

jo passar bra kånsigt dom köper inte scania bussar istellet för volvo 7700