Huvudmeny

Ultra-blått

Startat av Rickardo, 03 oktober 2008, 16:41:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rickardo


Damen tappade käppen och hade lite problem att komma på men det löste sig snabbt. Bilden är tagen på Ystadvägen i Malmö. Bussen är tursatt på ordinarie omlopp och med rätt skyltning  ;)

Bonusbild:

Nu är vi på Malmö C där linje 8 strax ska åka mot Gustav Adolfs Torg. Mannen går med lite tvekan på bussen som är en Volvo 7700.

/Rickardo



bussgrabben


Ersa

Citat från: Rickardo skrivet 03 oktober 2008, 16:41:18 PM

Damen tappade käppen och hade lite problem att komma på men det löste sig snabbt. Bilden är tagen på Ystadvägen i Malmö. Bussen är tursatt på ordinarie omlopp och med rätt skyltning  ;)

Eller "Lycksele-blått" som man säger i Umeå, där vi vi hellre ser grått och orangerött i stadstrafiken  ;)

Dagens bekymmer. Idag har vi låggolv och ramper i varenda stad, men folk har fortfarande lika svårt (om inte svårare) att komma på och av, än för 10-15 år sedan! Speciellt barnvagnsförarna... ::)

Ersa

Citat från: bussgrabben skrivet 03 oktober 2008, 16:48:36 PM
Det tar en stund att åka till Tomtebo med 8:an nu. ;)

Nej, detta är den nya förlängningen från Tomtebo och vidare förbi Tavlelliden... till Malmö! ;D

bjalle

Behövs det många fler omlopp/fordon idag än ivåras?

Rickardo

Citat från: bussgrabben skrivet 03 oktober 2008, 16:48:36 PM
Det tar en stund att åka till Tomtebo med 8:an nu. ;)
Den resan vill inte jag vara med om... ;)
Dock är det väl skyltat på bussen att här kommer en grön buss om någon skulle vara färgblind  ::)

Citat från: Verspieder skrivet 03 oktober 2008, 16:49:10 PM
Eller "Lycksele-blått" som man säger i Umeå, där vi vi hellre ser grått och orangerött i stadstrafiken  ;)

Dagens bekymmer. Idag har vi låggolv och ramper i varenda stad, men folk har fortfarande lika svårt (om inte svårare) att komma på och av, än för 10-15 år sedan! Speciellt barnvagnsförarna... ::)

Håller med om att grått och rött/orange är betydligt snyggare än denna kombination av blåa nyanser.
Här var det en bit från kanten om man ska vara petig men jag håller även med om att barnvagnar och dess förare ibland går över gränsen. Fick hjälpa en barnvagnschaufför i en låggolvsbuss pga att barnet låg och sov i sommras. För tänk om babisen skulle vakna? Nej det skulle vara hemst... :P

Rickardo

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 03 oktober 2008, 16:54:55 PM
Behövs det många fler omlopp/fordon idag än ivåras?

Jag tror inte det är så om det inte kommit någon extratur som inte finns med i tidtabelllen eller fösträrkning. Reseökningen fortsätter vara stor i Malmö och jag kan undersöka saken vidare.
/Rickardo

bjalle

Citat från: Rickardo skrivet 03 oktober 2008, 17:14:45 PM
Jag tror inte det är så om det inte kommit någon extratur som inte finns med i tidtabelllen eller fösträrkning. Reseökningen fortsätter vara stor i Malmö och jag kan undersöka saken vidare.
/Rickardo

Ja du kan ju göra ett försök. Undrar annars varför man kör med Ultra bussar. Innan har ju 7700 räckt till. Ska ut på en fotoresa på tisdag. Har ett frikort liggande som snart måste användas

Rickardo

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 03 oktober 2008, 18:40:50 PM
Ja du kan ju göra ett försök. Undrar annars varför man kör med Ultra bussar. Innan har ju 7700 räckt till. Ska ut på en fotoresa på tisdag. Har ett frikort liggande som snart måste användas

Säg till om du planerar komma till Malmö. De röda SL Volvo 8500 bussarna har varit mycket i ordinarie trafik senaste tiden också. Dock såg jag ingen av dessa i trafik idag.
/Rickardo

bjalle

Citat från: Rickardo skrivet 03 oktober 2008, 19:21:59 PM
Säg till om du planerar komma till Malmö. De röda SL Volvo 8500 bussarna har varit mycket i ordinarie trafik senaste tiden också. Dock såg jag ingen av dessa i trafik idag.
/Rickardo

Risken är stor, får se vad det blir, beror lite på vädret också, blir det dåligt väder blir det kanske en upptäcks resa runt skåne med enbart buss....vem vet

Cyklisten

Trevligt, trodde att denna Omnicityn åkte "vidare" efter att Malmöfestivalen var slut.

Mikael Lövgren

Bonusbild:

Nu är vi på Malmö C där linje 8 strax ska åka mot Gustav Adolfs Torg. Mannen går med lite tvekan på bussen som är en Volvo 7700.

/Rickardo



[/quote]

Jag hade oxå tvekat om jag skulle gå på en Volvo 7700... ::)
Hantera alla stressiga situationer som en hund: Kan du inte äta det eller leka med det. pissa på det och gå din väg...

Bussmicke

Citat från: Rickardo skrivet 03 oktober 2008, 16:41:18 PM

Otroligt, det är i Skåne det händer. Där sker allt verkar det som.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

snygg buss jag sog inte den ner jag var där dom gångerna trist.

Walter

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 03 oktober 2008, 18:40:50 PM
Ja du kan ju göra ett försök. Undrar annars varför man kör med Ultra bussar. Innan har ju 7700 räckt till. Ska ut på en fotoresa på tisdag. Har ett frikort liggande som snart måste användas

Det är länge sedan dom 7700 som Veolia har i Malmö räckte. Idag körs Umeå-blått o SL-Rött på många ordinarie omlopp.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!