Vita boggibussar i Helsingborgs stadsbusstrafik.

Startat av Gano, 19 augusti 2019, 16:22:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gano

Idag har flertalet vita boggibussar märkta med " Vikariebuss på besök till november" synts i Arrivas stadstrafik. Det har synts minst fem stycken och samtliga var MAN A26:or helvita, men vad gör de här? Har Arriva fordonsbrist redan första dagen på vintertidtabellen, eller har man bara inte fått alla nya fordon levererade än?

Walter

Om du kan ge reg nr på någon är det lättare att svara.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Anders Lundén

Citat från: Walter skrivet 19 augusti 2019, 17:09:52 PM
Om du kan ge reg nr på någon är det lättare att svara.

8801   ALM762
8802   ALM800
8803   ALM850
8804   ALM940

Gano


CW66

Dessa bussar skall gå till slutet av året då ytterligare beställda bussar sätts i trafik, helt enligt ursprunglig plan.

Gano

Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 19 augusti 2019, 17:52:32 PM
Dessa bussar skall gå till slutet av året då ytterligare beställda bussar sätts i trafik, helt enligt ursprunglig plan.

Okej. Tidigare har jag hört att vi skulle få tre nya led till vintern, men eftersom dessa är fyra kanske det blir fler?

Walter

Nu vet jag att inget är enkelt eller behöver vara det heller men man kan tycka att de kunde haft ett par av de A26 som Nobina hade i trafik kvar ett tag. Visserligen fel färg men gröna...

Är dessa vita fd tunnelbane ersättningen i Sthlm?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Buzzlover

Citat från: Walter skrivet 19 augusti 2019, 19:41:58 PM
Är dessa vita fd tunnelbane ersättningen i Sthlm?
Dessa är de som förr var stripade för MTR:s räkning i Stockholm ja.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Mattias Petersson

Får bli ett besök i Helsingborg snart känner jag få dessa på bild ett måste :)
Stolt ägare av Canon EOS 80D - Panasonic Lumix tz95.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Bussmicke

Då har jag lite att fotografera på torsdag nästa vecka...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Gano



Arriva 940 enligt märkning inne i bussen, men 8804 enligt vad som sagts här körde iallafall på linje 4 tidigare idag innan den gick sönder vid Helsingborg C då den hade fått slut på luft till bakdörrarna.