2 skolbussar i Älvsjö

Startat av Bussmicke, 26 september 2019, 08:10:35 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Al-Zahraa Idealiska Akademi KOJ657, fd Nobina 5015
Mubarak Utbildning TMX937, Fd Linjebuss 2289






//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Tog du bilderna nu på morgonen? =) - körde nämligen förbi på Götalandsvägen c:a 07.45 och såg troligen KOJ657 stå o vänta på att få svänga ut från stationen... - kunde vinkat åt dig ;-)

Bussmicke

Jo jag var i Älvsjö 07:10 - 08:25 på jakt efter fd Jönköpings omnilinksboggibussar, hittade noll. Åkte till Farsta och det kom tre stycken på 181 på 30 minuter..


//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 26 september 2019, 10:14:29 AM
Jo jag var i Älvsjö 07:10 - 08:25 på jakt efter fd Jönköpings omnilinksboggibussar, hittade noll. Åkte till Farsta och det kom tre stycken på 181 på 30 minuter..


//Bussmicke
www.bussmicke.se

De verkar rulla mest på huddingelinjerna, 163, 180, 181 och 184

Ulf Berlin


HJP

****
Någon sådan skolbuss har jag aldrig sett. Är de vanliga i Stockholm? Går de i någon slags linjetrafik för skolbarn, eller hur funkar det?
I USA är detta ett vanligt fenomen. Skolbussarna finns överallt.



virtual1

Citat från: HJP skrivet 27 september 2019, 08:15:30 AM
****
Någon sådan skolbuss har jag aldrig sett. Är de vanliga i Stockholm? Går de i någon slags linjetrafik för skolbarn, eller hur funkar det?
I USA är detta ett vanligt fenomen. Skolbussarna finns överallt.

Mja, hyfsat vanliga, men det är bara friskolor (företrädelsevis utländska) som kör med egna skolbussar här i länet, så ingen linjetrafik.

Bussmicke

På 163 denna morgon bestod utbudet av boggibuss av MAN.
Dock åkte jag till Farsta centrum och det kom 3 på en halvtimme oxh en fjärde hittade jag i Flemingsberg.

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.