(http://iloapp.tedsel.se/data/_gallery/public/0/154979039703180600_resized.jpg)
Linje 704 ska ta över efter linje 715 och skyltgubbarna har redan varit på plats i Källbrink, någon av de sista dagarna i februari 1985.
Oj vilken trevlig bild :)
Var det tidtabellsbyte mitt i vintern detta år?
Trevligt med en bild på en 53xx vagn som inte är vanligt och denna har uppenbart inte bakrutan igensatt som många(alla)fick?/Ulf
Citat från: Ulf Berlin skrivet 10 februari 2019, 12:26:17 PM
---
Trevligt med en bild på en 53xx vagn som inte är vanligt och denna har uppenbart inte bakrutan igensatt som många(alla)fick?/Ulf
(http://iloapp.tedsel.se/data/_gallery/public/0/155014787871929300_resized.jpg)
Detta var en variant, det förkom väl en plåtvariant också, eller var det bara på Volvo? Slutresultatet på kommande modeller blev i alla fall den låga bakrutan som rymdes under skyltskåpet.
Varför igensatta bakrutor på en del bussar?
Var värmen så besvärlig i Stockholmstrafiken?
Någon som har lekt och gjort en 9a av första 5an ;)/Ulf
Samma precis på bensinen då som den idag kostar i Texas. 8)
Glasrutan är tung och oftast vibrerar den. Det finns alltså viss risk att den ramlar ut. På GS CR77/110 igensattes de små rutorna med plåt och man lade om den stora mellanrutan.
Normalt övergick företagen till att limma även bakrutorna. För att limmet skall hålla måste limmet innehålla lite otrevliga ämnen. När detta infördes i fabriker så användes robotar. Huden får inte komma i kontakt med ett ämne jag vill minnas kallades isocyanater.
8 år och 3 månader efter Ted S...
(https://scontent-arn2-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/52320292_10156024955290933_7179472335630499840_o.jpg?_nc_cat=109&_nc_ht=scontent-arn2-2.xx&oh=81c79d4fb380646fd4b151a97021a703&oe=5CDBE117)
(https://scontent-arn2-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/52382684_10156024955250933_8365770026799595520_o.jpg?_nc_cat=106&_nc_ht=scontent-arn2-2.xx&oh=f4f193a433a16f1ef1179b993673e08f&oe=5CDBCBD9)