Huvudmeny

Bildgåta

Startat av zejo, 04 juli 2010, 22:05:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

zejo

Frågan lyder kort och gott: Vilket nummer har denna primära länsväg?


zejo

Det var tydligen för svårt ???. Som ledtråd kan jag nämna att det nyligen var en incident med gröna män inblandade nära vägens ena ändpunkt. ;)

zejo

En annan ledtråd kan vara att det i närheten av denna plats finns ett ortnamn som för tankarna till Hollywood :-X

zejo

Hur många kommuner finns det i Sverige?

Ersa


zejo


Fredrik W

Sträckan verkar ha extremt låg standard för att vara en primär länsväg så (relativt) långt söderut i Sverige. Har aldrig kört där men när jag tittar på kartan är den väldigt krokig på delen norr om Österbybruk.

zejo

Citat från: Fredrik W skrivet 15 juli 2010, 13:20:59 PM
Sträckan verkar ha extremt låg standard för att vara en primär länsväg så (relativt) långt söderut i Sverige. Har aldrig kört där men när jag tittar på kartan är den väldigt krokig på delen norr om Österbybruk.

Bilden är tagen fem kilometer norr om Österbybruk, precis söder om avtagsväen till Film. Det är den knappa milen från Österby upp till korsningen med "gamla" 290:an till Lövstabruk som har denna låga standard. Det kan inte finnas så många till i landet som ser ut så här. Nordligaste delen av 273:an är en. Någon som känner till någon annan?

Marcus L

Citat från: zejo skrivet 18 juli 2010, 12:30:07 PM
Bilden är tagen fem kilometer norr om Österbybruk, precis söder om avtagsväen till Film. Det är den knappa milen från Österby upp till korsningen med "gamla" 290:an till Lövstabruk som har denna låga standard. Det kan inte finnas så många till i landet som ser ut så här. Nordligaste delen av 273:an är en. Någon som känner till någon annan?

Ja, hur många sträckor längs primära länsvägar är i dag "enfiliga" (saknar mittlinje).
Finns några sådana vägar i riksvägsnätet kvar?

Listerbo

Citat från: Marcus L skrivet 18 juli 2010, 17:46:26 PM
Ja, hur många sträckor längs primära länsvägar är i dag "enfiliga" (saknar mittlinje).
Finns några sådana vägar i riksvägsnätet kvar?

Länsväg 123 på Listerlandet är relativt smal och saknar mittlinje på sträckan Mjällbyhus-Skogshagen.