Huvudmeny

Bordell på E4:an

Startat av Niklas Bygdestam, 13 oktober 2008, 13:08:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam

Det har funnits minst en bordell på E4:an. Den finns inte kvar idag och har inte funnits på många år

På gamla E4 vid Knivsta i Uppland fanns det ett kafé och långtradarfik som hette Rosenhill. Detta ställe ska ha legat ungefär där man kunde köra av den dåvarande E4:an till Knivsta. Precis vid korsningen där vägen mot Knivsta korsar gamla E4:an ligger ett stort rött trähus. Detta är den gamla bordellen. Både bordellen och Rosenhill försvann när den nuvarande motorvägen öppnades 1972

Jag undrar om det kan ha varit fler ställen längs med gamla E4 genom Sverige som det fanns bordeller eller om detta kanske var lite speciellt
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Mr G



Vägbordell? Som vägrestaurang då, men för andra behov således. Ja varför inte, nöden har ingen lag sägs det ju.

Kanske ingen riktig vägbordell, men vid Kukkolaforsens stugby (väg 99) har samma verksamhet förekommit från och till har jag hört mig sägas.
吉先生

Göransson

Det var bättre förr...
Ju förr dess bättre ;D
/Magnus

Muk

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 13 oktober 2008, 13:08:02 PM
Det har funnits minst en bordell på E4:an. Den finns inte kvar idag och har inte funnits på många år

På gamla E4 vid Knivsta i Uppland fanns det ett kafé och långtradarfik som hette Rosenhill. Detta ställe ska ha legat ungefär där man kunde köra av den dåvarande E4:an till Knivsta. Precis vid korsningen där vägen mot Knivsta korsar gamla E4:an ligger ett stort rött trähus. Detta är den gamla bordellen. Både bordellen och Rosenhill försvann när den nuvarande motorvägen öppnades 1972

Jag undrar om det kan ha varit fler ställen längs med gamla E4 genom Sverige som det fanns bordeller eller om detta kanske var lite speciellt

Det stora röda trähuset är väl Edeby kvarn och kafé Rosenhill fanns åtminstone kvar i ett rött tegelhus, strax söder om avfarten mot Knivsta i Edeby, när jag flyttade från Knivsta 1999.

Lars Borgemo

Rondell namnändrades ju till cirkulationsplats,
- då borde ju bordell heta kopulationsplats  ;)

Göransson

Larry....du är ju kung!! ;D
/Magnus

Drängen

Bordell i Västjämtland?. Nja, porrklubb fanns det i Ånn, men jag tror inte "Porr-Erik" tordes ta steget fullt ut, han hade även en porrklubb inne i Östersund samtidigt.Porren var ju väldigt tabubelagd i Norge på den här tiden, (tidigt 70-tal), och det var var väl närheten till gränsen som ledde till att han öppnade en porrklubb i Ånn. Var väl mest striptease och filmvisning. Minns när man nyss öppnat, åkte mycket flisbil till Kopperå i den vevan, och det gick stundtals inte ta sig förbi alla parkerade bilar efter vägen.