Östgötafrågor (Keolis + Nobina/Veolia)

Startat av virtual1, 18 juni 2012, 21:30:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

* Stadstrafiken i Finspång ska ju from nu köras av Keolis, någon som vet vilka 3 bussar det är?
* Nobina skulle ju ta över några av Veolias bussar i 600X-serien, det var väl nu i juni eller? Nån
som vet om det hänt? Och om så, vilka nr har de fått hos Nobina?
* Har några nya stadsbussar satts i trafik i Norrköping?

Leif D

Delfråga 3...
10+8 (osäker uppgift) MAN LionCity, 2 axliga + leder
;-)

Björn Lövdahl

Har Nettbuss tappat trafik i Norrköping?
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Jan

Citat från: virtual1 skrivet 18 juni 2012, 21:30:04 PM
* Stadstrafiken i Finspång ska ju from nu köras av Keolis, någon som vet vilka 3 bussar det är?
* Nobina skulle ju ta över några av Veolias bussar i 600X-serien, det var väl nu i juni eller? Nån
som vet om det hänt? Och om så, vilka nr har de fått hos Nobina?
* Har några nya stadsbussar satts i trafik i Norrköping?
6724 och 6725 har flyttas från Helsingborg till Norrköping igår måndag
I branschen 37 år

virtual1

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 19 juni 2012, 09:55:24 AM
Har Nettbuss tappat trafik i Norrköping?

Inte läst ngt om det, men vid besök idag kan konstateras att jag inte såg en enda Nettbuss-buss, hmmm...

virtual1

Citat från: virtual1 skrivet 18 juni 2012, 21:30:04 PM
* Stadstrafiken i Finspång ska ju from nu köras av Keolis, någon som vet vilka 3 bussar det är?
* Nobina skulle ju ta över några av Veolias bussar i 600X-serien, det var väl nu i juni eller? Nån
som vet om det hänt? Och om så, vilka nr har de fått hos Nobina?
* Har några nya stadsbussar satts i trafik i Norrköping?

En ny fråga dök upp, vad har hänt med alla 36XX-MAN i Linköping? Avställda under sommaren, eller vad? Två stycken nyare Volvoleder i 35XX-serien syntes dock.

Walter

Citat från: Jan skrivet 19 juni 2012, 18:46:28 PM
6724 och 6725 har flyttas från Helsingborg till Norrköping igår måndag

Får ni något nytt till hösten istället?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Tommy H

Citat från: virtual1 skrivet 19 juni 2012, 21:10:30 PM
En ny fråga dök upp, vad har hänt med alla 36XX-MAN i Linköping? Avställda under sommaren, eller vad? Två stycken nyare Volvoleder i 35XX-serien syntes dock.

Frågan är om både dom och de sista Volvo-lederna ska förflyttas någon annanstans? De är ju av årsmodell 2007/2008 och Östgötatrafiken basunerar ju för tillfället ut i marknadsföringen att inga bussar i Linköping ska vara äldre än ett år...
Besök gärna min egen bildsida - http://peppen.jalbum.net/

virtual1

Citat från: Tommy P skrivet 19 juni 2012, 21:30:48 PM
Frågan är om både dom och de sista Volvo-lederna ska förflyttas någon annanstans? De är ju av årsmodell 2007/2008 och Östgötatrafiken basunerar ju för tillfället ut i marknadsföringen att inga bussar i Linköping ska vara äldre än ett år...

;D

Ebermark

I Finspång finns två nya Fiat/Coman Maxirider (29xx) och en gammal Scania/Lahti från Strängnäs (2334).

Stadsbussarna i Norrköping består av 11 st MAN-ledvagnar 7035-7045 och 8 st MAN-normalbussar 1264-1271. Utöver detta tillkommer åtta eller nio av de gamla Volvo B10L-bussarna från 2004 som används som spårvagnsreserver.

Nobina har tagit över MAN A26-bussarna 6000-6003 från Veolia. Nobina-nr okända för mig.

Nettbuss har ingen trafik kvar i Norrköping. Ringarums har tagit över de fem dubbeldäckarna man hade där. Övriga bussar lär väl avyttras, då de är 12 år gamla. Ringarums har även införskaffat ytterligare två dubbeldäckare samt fyra normalbussar för trafiken i Norrköping. Man har nu 13 DD och 4 normal i Norrköping. Till hösten kommer ytterligare två DD.

De äldre MAN-lederna i Linköping finns kvar liksom fyra Volvo-leder från 2006. Volvobussarna blir kvar. Som reserv lär även 3584, en B10L/Säffle från 2004 finnas kvar.

virtual1

Citat från: Hakasi skrivet 19 juni 2012, 21:41:30 PM
I Finspång finns två nya Fiat/Coman Maxirider (29xx) och en gammal Scania/Lahti från Strängnäs (2334).

Säker på det? Hos Keolis i Norrköping finns pplatser för 2923-2927 på deras område, och jag såg ju 2925
i Finspång, inte bara två som blivit flyttade från Nkpg nu då - dvs inga nya?

Ebermark

Citat från: virtual1 skrivet 19 juni 2012, 21:49:51 PM
Säker på det? Hos Keolis i Norrköping finns pplatser för 2923-2927 på deras område, och jag såg ju 2925
i Finspång, inte bara två som blivit flyttade från Nkpg nu då - dvs inga nya?

Bussarna i Finspång ska ha 19 platser medan de i Norrköping bara har 8, så det är möjligt att en av Norrköpingsbussarna tillfälligt är i Finspång.

Jan Sjöberg

Nettbuss körde i går i väg bussar till Uppställningsplatsen i Stenungsund förmodligen. bla 70685 och 2 till var inne hos oss i Ulricehamn en snabbvisit.
I bussyrket sedan 1990    Började min yrkesbana i SJ Buss

Björn Lövdahl

Under lördagen eller söndagen ställdes dem upp på Nettbussdepån i Linköping, där var ganska trångt i söndags kväll varje fall..Och enbart Vest V25 hade dem väl förutom DD?
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Busster

Finspångs Fiat bussar har nummer 2928 och 2929, Norrköpingsbussen 2925 är inlånad från Norrköping till Premiärveckan.