Östra Blekinge (bilder)

Startat av Marc, 16 januari 2009, 22:07:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Inte så ofta det förekommer bilder från Blekinge, därför kommer här ett par färska sådana:


Kustbussen (linje 500) passerar genom Fågelmara mot Karlskrona. Den som har en tråkig kväll kan väl roa sig med att räkna de otaliga skyltarna i bilden...


Tågbussen till Emmaboda som jag liftade med.


En grå morgon på Kungsplan.


Ytterligare en stadsbuss i Karlskrona.


Inte söndag, men ändå en brobild.


Skyltjäv--l...
Ibland blir det inte som man tänkt. Bussen höll ett tempo "högre-än-turist-fotografen" över bron och jag hann ej springa förbi den störande vägskylten... Hade kunnat bli en bra bild!  :)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat

Skyltjäv--l...
Ibland blir det inte som man tänkt. Bussen höll ett tempo "högre-än-turist-fotografen" över bron och jag hann ej springa förbi den störande vägskylten... Hade kunnat bli en bra bild!  :)

Men? - det hade väl bara varit att beskurit den i lämpligt bildbehandlingsprogram så hade ingen vetat nåt? =)

Muk

Kul att se bilder från karlskrona kommun. Stadsmiljöerna är välkända, även om stadsbussarna har fått nya linjesträckningar sedan jag flyttade därifrån i somras. Och sedan måste jag säga att skylten inte förstör bilden utan ger den mer karaktär, då den inte skymmer bussen alls. Summering: Tummen upp!  :)

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 16 januari 2009, 22:20:58 PM
Men? - det hade väl bara varit att beskurit den i lämpligt bildbehandlingsprogram så hade ingen vetat nåt? =)

Jas man hade kunnat gjort en stående bild av den.. :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Marc

Citat från: Bussmicke skrivet 16 januari 2009, 22:23:58 PM
Jas man hade kunnat gjort en stående bild av den.. :)
Ni tänker då bara på bussar... ;)
Beskär man bilden tappar man miljökänslan totalt och får en tysk kvalitetsbuss i någon form av stenröse!! :)

virtual1

Citat från: Marc skrivet 16 januari 2009, 22:27:44 PM
Ni tänker då bara på bussar... ;)
Beskär man bilden tappar man miljökänslan totalt och får en tysk kvalitetsbuss i någon form av stenröse!! :)

Snack =) - hoppas du ursäktar att jag tog mig friheten o bearbetade om den, nu är en del av skylten kvar, men den syns inte lika mycket, jag har behållt din 'widescreen'-aspekt o nog tycker jag att det här funkar lika bra utan att ta bort någon känsla?



Muk

Citat från: virtual1 skrivet 16 januari 2009, 22:56:04 PM
Snack =) - hoppas du ursäktar att jag tog mig friheten o bearbetade om den, nu är en del av skylten kvar, men den syns inte lika mycket, jag har behållt din 'widescreen'-aspekt o nog tycker jag att det här funkar lika bra utan att ta bort någon känsla?




Det är ju mer störande med en halv skylt. Då funderar man ju vad i h-e det är för någonting där vid sidan. Ser man hela skylten blir den ingen distraktion. Man ser att det är en skylt och så är det inget mer med det.  :)

virtual1

Citat från: Muk skrivet 16 januari 2009, 23:01:17 PM
Det är ju mer störande med en halv skylt. Då funderar man ju vad i h-e det är för någonting där vid sidan. Ser man hela skylten blir den ingen distraktion. Man ser att det är en skylt och så är det inget mer med det.  :)

Spänning i bilden att inte veta allt ;-)

Jona

Citat från: Marc skrivet 16 januari 2009, 22:07:24 PM
Inte söndag, men ändå en brobild.


Skyltjäv--l...
Ibland blir det inte som man tänkt. Bussen höll ett tempo "högre-än-turist-fotografen" över bron och jag hann ej springa förbi den störande vägskylten... Hade kunnat bli en bra bild!  :)

Antar detta du skriver Inte söndag, men ändå en brobild, var en pik mot mig, hehehe. Jag gillar det....

Jag gillar bilderna också. Tycker nog inte skylten stör så mycket. Man ser grusvallen över vattnet som vägen går på osv. Dessa bilder var riktigt bra och uppskattas. Dom beskurna bilderna var inte lika bra då man får en halv skylt och inte ser att vägen har vatten på alla sidor. (på höger och vänstersida, under vägen bland gruset och även på vägen. Alltså alla sidor.

Tack för dessa bilder, dom uppskattas mycket....

/Jona
MVH Filosofen Jona

Niclas Rosenius


   Det var en hel del trevliga bilder du fått till, Marc.

   Ibland vet jag att man svär lite över skyltar, men som du säger ibland får dom hänga med för att få en viss miljökänsla i bilden.

   //Niclas

Marc

Citat från: Jona skrivet 16 januari 2009, 23:12:40 PM
Antar detta du skriver Inte söndag, men ändå en brobild, var en pik mot mig, hehehe. Jag gillar det....
/Jona

Tackar!
Visst är det så. Efter att ha njutit av alla dina vackra bromotiv, så gjorde även jag ett försök i branschen!  ;)

Mikael T Nilsson

Trevligt! Ja, det är inte så ofta Blekingebilder visas upp här på forumt. Kul att du tog några bilder i Blekinge skärgård.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Rådeström

#13
Citat från: Marc skrivet 17 januari 2009, 07:25:39 AM
Tackar!
Visst är det så. Efter att ha njutit av alla dina vackra bromotiv, så gjorde även jag ett försök i branschen!  ;)
[/quote

Absolut!
Din bild med hela skylten vara mycket, mycket bättre än Virtual1s halvfabrikats-försök att göra den bättre.....i tron om att han gör det bäst!

Dina miljöbilder slår vissa andras bilder med hästlängder!
:)

Sundås

Kul med bilder från Blekinge! :)

Kan meddela att snart så kommer två nya bussar trafikera sträckan Emmaboda-Karlskrona, en MAN (samma modell som Rasken-bussarna) och en Mercedes Integro. Dessa kommer vara röda och märkta med "Tågbussen". De skulle egentligen varit klara tills Blekingetrafiken började hålla i trådarna för sträckan (vilket var i söndags 11/1) men nu blev det inte så p.g.a. sen leverans.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se