Östhammar, lokallinjen

Startat av Bussmicke, 30 juli 2008, 10:01:18 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Sist jag var i Östhammar, vilket var flera år sedan, körde Swebus med 4495 vilken nu är avyttrad om jag försåtå t saken rätt.
Vilken buss kör man med idag?
Ämnar avlägga ett nytt besök innan hösten emedan 639 fortfarande kör hela vägen dit utanbyte.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: Bussmicke skrivet 30 juli 2008, 10:01:18 AM
Sist jag var i Östhammar, vilket var flera år sedan, körde Swebus med 4495 vilken nu är avyttrad om jag försåtå t saken rätt.
Vilken buss kör man med idag?
Ämnar avlägga ett nytt besök innan hösten emedan 639 fortfarande kör hela vägen dit utanbyte.

Rätt 4495 övergick till vagnreserven den 15 juli.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Oskar A

Var nog ganska många år sedan 4495 gick i Östhammar så den bussen som går på lokallinjen där kan med andra ord haft det uppdraget länge.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bussmicke

Jo men vilken är det som rullar där nu?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 30 juli 2008, 10:01:18 AM
Sist jag var i Östhammar, vilket var flera år sedan, körde Swebus med 4495 vilken nu är avyttrad om jag försåtå t saken rätt.
Vilken buss kör man med idag?
Ämnar avlägga ett nytt besök innan hösten emedan 639 fortfarande kör hela vägen dit utanbyte.

Nejdu, 3998 är det som rullat i Östhammar de senaste åren, 4495 har rullat i Skutskär. Dock är båda avställda under sommaren o fanns sist i Tierp då jag såg dem...

Bussmicke

Joho du, vad kallar du detta då?



Swebus 4495 Rådhustorget, Östhammar 14/5 2003
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Oskar A

Måste nog hålla med Virtual1 här. 4495 har jag fotat i Skutskär hösten 2005 samt våren 2006 där jag förövrigt hade sällskap med hovfotografen vid det senare tillfället. Vid den tiden gick 4345 på Tierps lokallinje som lades ner senare under 2006. Efter det vill jag ha det till att 4345 och 4495 har gått i Skutskär samt hoppat in i vanlig linjetrafik. 4345 fotade ju t ex jag och Micke i Östervåla hösten 2006 på linje 833 medan Patrik fotade 4495 på samma linje en tid senare.

Vad som rullar i Östhammar nu har jag tyvärr ingen aning om. 4495 är det iallafall inte då den lär ha gjort sitt i UL-trafiken.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 30 juli 2008, 22:34:38 PM
Joho du, vad kallar du detta då?



Swebus 4495 Rådhustorget, Östhammar 14/5 2003

Jag kallar din bild fem o ett halvt år sen snart, bussen kom inte i trafik i Östhammar förrän 02 typ... så den har nog rullat i Skutskär betydligt längre än i Östhammar =) - själv har du ju en bild på 3998 senare från 03 med som lokalbussen...

Bussmicke

#8
Citat från: virtual1 skrivet 30 juli 2008, 19:34:19 PM
Nejdu, 3998 är det som rullat i Östhammar de senaste åren, 4495 har rullat i Skutskär. Dock är båda avställda under sommaren o fanns sist i Tierp då jag såg dem...


Har inte påstått att 4495 rullat där de senaste åren, besöket 4 månader senare hade jag glömt bort.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Yujin Zhang

Nu förstår jag inte riktigt, Östhammar har ingen lokallinje längre. 3998 användes som skolbuss (911 Gimo-Östhammar) sist jag såg den i juni. När linjen försvann vet jag riktigt, men borde kunna lista ut genom att kolla igenom min UL-tabellsamling om lusten finns...

Bussmicke

Citat från: Yujin Zhang skrivet 30 juli 2008, 23:35:30 PM
Nu förstår jag inte riktigt, Östhammar har ingen lokallinje längre. 3998 användes som skolbuss (911 Gimo-Östhammar) sist jag såg den i juni. När linjen försvann vet jag riktigt, men borde kunna lista ut genom att kolla igenom min UL-tabellsamling om lusten finns...

Gör det om du vill, jag äger ingen komplett samling
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Stefan P

Hej

Linjen försvann för ungefär 5 - 6 år sen pga. för  lite resande, 4495 flyttades till Skutskär. Nu har även Skutskärs servicelinje till stora delar lagts ner och trafikeras av de ordinarie bussarna.

mvh Stefan P

Bussmicke

Då måste den försvunnit året efter mitt besök.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde