Trådbussersättning i Landskrona (2 bilder)

Startat av Andreas Ljungqvist, 25 maj 2007, 21:55:40 PM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Andreas Ljungqvist

Citat från: Bussmicke skrivet 27 maj 2007, 22:08:24 PM
Visst, här stöttar vi varann, samarbetar med varann och ej motarbetar.

Känns bra, sen kan man ju hamna i dispyter men oftast går dessa mest ut på oliktänkade..

737

Eftersom inte Swebus kör trafiken i Blekingen tycker jag man kunde fått ställa krav på att det inte ska stå Blekingetrafiken på bussarna. Skånetrafiken har dessutom tagit fram ett mycket funktionellt dekalpaket för tillfälliga bussar. Det borde använts tycker jag.

Ersa

Citat från: 737 skrivet 28 maj 2007, 10:43:51 AM
Eftersom inte Swebus kör trafiken i Blekingen tycker jag man kunde fått ställa krav på att det inte ska stå Blekingetrafiken på bussarna. Skånetrafiken har dessutom tagit fram ett mycket funktionellt dekalpaket för tillfälliga bussar. Det borde använts tycker jag.

Själva texten "Blekingetrafiken" är ju lätt att dölja med en gul dekal med texten "Skånetrafiken" eller "Vikariebuss". För hellre "Vikariebuss" än felaktiga fakta.

Ersa

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 28 maj 2007, 08:40:17 AM
Känns bra, sen kan man ju hamna i dispyter men oftast går dessa mest ut på oliktänkade..

...som kommer från uppväxt i helt olika delar av landet
Men i grund och botten har vi nog samma värderingar!  ;D

Andreas Ljungqvist

Citat från: Verspieder skrivet 28 maj 2007, 11:53:14 AM
...som kommer från uppväxt i helt olika delar av landet
Men i grund och botten har vi nog samma värderingar!  ;D

Det tror jag oxå att vi har.. En annan är ju uppväxt med detta med länslackade o inredda vagnar... Sen beundrar iaf jag folk som står för sina värderingar..

Andreas Ljungqvist

Citat från: Verspieder skrivet 28 maj 2007, 11:51:09 AM
Själva texten "Blekingetrafiken" är ju lätt att dölja med en gul dekal med texten "Skånetrafiken" eller "Vikariebuss". För hellre "Vikariebuss" än felaktiga fakta.

Bara på med dessa fina dekalar..  ;) :D ;D

Walter

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 28 maj 2007, 13:05:42 PM
Bara på med dessa fina dekalar..  ;) :D ;D

Det ironiska är väl att detta är en av de få blekingevagnar som avrit i Skåne och inte fått vikariedekalerna. Många (alla?) av dom som nu står i Jönköping har detta. Men på dom står att "här kommer en gul buss", trådbussarna är ju gröna!

Alltså skulle Skånegula 4931 också haft grön vikariedekal.....
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!