En enligt mig udda buss.. Taxi Nyberg.. (1 bild)

Startat av Andreas Ljungqvist, 28 maj 2007, 09:25:19 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Walter

Tycker dom har en kul design på sina bussar, även om den kanske blir bättre på större fordon!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Staffan Sävenfjord

Det är alltså en Indcar Mago2. En mycket trevlig buss, som jag hade möjlighet att stifta närmare bekantskap med i oktober 2005.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Patrik Sandström

Spännande färg på den.. Den lär ju synas bland de andra bussarna ;D

Andreas Ljungqvist

Citat från: Walter skrivet 28 maj 2007, 09:30:28 AM
Tycker dom har en kul design på sina bussar, även om den kanske blir bättre på större fordon!

Visst är det en kul och fräsch design.. Finns den på större??

Andreas Ljungqvist

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 28 maj 2007, 09:41:22 AM
Det är alltså en Indcar Mago2. En mycket trevlig buss, som jag hade möjlighet att stifta närmare bekantskap med i oktober 2005.

tack för vidare info Staffan, lite djupare frågor! Vad sitter där för motor i dessa? Var härstammar dom ifrån? samt Är detta den enda kaross storleken??

Andreas Ljungqvist

Citat från: Patrik Sandström skrivet 28 maj 2007, 09:41:59 AM
Spännande färg på den.. Den lär ju synas bland de andra bussarna ;D

Taxi Nyberg gillar ju att synas, men jag diggar de orange bussarna..

Staffan Sävenfjord

CitatDet är alltså en Indcar Mago2. En mycket trevlig buss, som jag hade möjlighet att stifta närmare bekantskap med i oktober 2005.
tack för vidare info Staffan, lite djupare frågor! Vad sitter där för motor i dessa? Var härstammar dom ifrån? samt Är detta den enda kaross storleken??

Motorn är Iveco frontmotor. Manuellt växlad med växelspaken på motorhuven. Min testförare, Jan Sjöberg, var mycket nöjd. Vi hade tillfälle att prova bussen i närmare ett dygn i trakterna runt Örebro.
Lennartsson Trading tog då hem Indcar med en mindre kaross, också den på Iveco, men med betydligt mer konventionellt utseende.
Skall finnas ett 20-tal Indcar Mago2 i Sverige.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Pickos

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 28 maj 2007, 09:48:58 AM
tack för vidare info Staffan, lite djupare frågor! Vad sitter där för motor i dessa? Var härstammar dom ifrån? samt Är detta den enda kaross storleken??


En länk till Staffans inlägg i det gamla "snacket.

http://f24.parsimony.net/forum58203/messages/127486.htm
1:a Korinthierbrevet 10:15

Andreas Ljungqvist

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 28 maj 2007, 10:02:31 AM
Motorn är Iveco frontmotor. Manuellt växlad med växelspaken på motorhuven. Min testförare, Jan Sjöberg, var mycket nöjd. Vi hade tillfälle att prova bussen i närmare ett dygn i trakterna runt Örebro.
Lennartsson Trading tog då hem Indcar med en mindre kaross, också den på Iveco, men med betydligt mer konventionellt utseende.
Skall finnas ett 20-tal Indcar Mago2 i Sverige.



Många tack för upplysningen Staffan.. Föredrar nog den färgsättningen du pressenterar..

Även tack till Pickos som tog sig tid att leta upp det gammla inlägget..


LinusG

TABCAB i Arvidsjaur har också en sådan där..
Dock är den inte direkt praktiskt när man ska ha 30 personer i den som dessutom har varsin Resväska.. 
Och här uppe där vi har snörök är det inte direkt praktiskt att ha bagagelucka bak..
Men finns säkert en massa fördelar med den typen av buss också.. :)

//Linus