Uppsala 2/12-2014

Startat av AdmirT, 13 december 2014, 15:29:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AdmirT

Besökte Uppsala den 2/12 och med tanke på att det är dåligt med ljus under denna tid på året så är jag nöjd med det jag fotograferat denna dag. Mitt prio nummer 1 var att få 5602 + 5603 på bild innan dessa försvinner. Nåja, här kommer ett axplock av bilder som jag tog under denna dag: (Klicka på separat bild för bättre upplösning)

Gamla Uppsala Buss 104. En Neoplan som jag trodde var en MAN med tanke på likheten:

free photo hosting

Nobina 5448. En äldre vagn i trafik som försvinner vid årsskiftet. Även 5450 fotades, men 5451 och 5452 var i Enköping respektive hos Wist.

image hosting 5mb

KR-Trafik 288 med en massa kontrollanter på och utanför bussen:

upload a picture

Nobina 5801:

image upload

En före detta Skåning, Nobina 5824:

image upload free

Och en syster till 5824, nämligen 5893:

how do i print screen

Nobina 6333:

image hosting no registration

En äldre Volvo, Nobina 6738:

screenshot on pc

GUB 821, En hybrid:

online photo storage

En OmniCityled fotades också, GUB 602:

pic hosting

Danielssons Busstrafik, Ylva:

upload a gif

Nobina 7645:

upload gif

Så åkte man till depån tillsammans med Jacob Almgren och där hjälpte han mig med att backa ut bussar så att dessa kunde fotas, här är Nobina 7053 med en glad Jacob bakom ratten:

gifs upload

Och vi tog även ett varv runt depån med ledbussen 6818:

image upload no size limit

Inne på verkstaden stod en smutsig 5602. Härmed hade jag åtminstone en av dessa expresser på bild:

upload foto

På depån stod även en gammal vikariebuss, Nobina 0158. Den behövde inte Jacob backa ut ;)

image hosting

Och till sist fick jag även Nobina 5603 på bild och det var skönt!

photo hosting sites


upload gambar

Vill även rikta in ett stort tack till Jacob Almgren! Tack för att du gjorde mig sällskap under tiden jag var i Uppsala och för all hjälp angående de bussar jag var ute efter :) Och tack även för att du orkade stå ut med mig såklart! ;)
Hoppas att bilderna uppskattades!

Med vänlig hälsning,
Admir :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Peter Öden

Hej !

Nobina 0158 leasas´tydligen från Volbo Bussar AB.

Mvh Peter Ö

Mikael T Nilsson

Tack för ett snyggt bildsvep! Kul att du fick 5602 & 5603 på bild.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

AdmirT

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 13 december 2014, 19:00:41 PM
Tack för ett snyggt bildsvep! Kul att du fick 5602 & 5603 på bild.

Tack så jättemycket! Ja verkligen, det var ju sista chansen för min del :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Bussmicke

Hur länge ska 0158 vara där?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bjorkm

Bilderna uppskattas verkligen!  :)

Björn Ax

Citat från: AdmirT skrivet 13 december 2014, 15:29:14 PM
KR-Trafik 288 med en massa kontrollanter på och utanför bussen:

upload a picture

Som numera ägs av Högbergs buss AB. Har dock inte fått något nr av Högbergs ännu.

AdmirT

Citat från: Bjorkm skrivet 14 december 2014, 11:08:56 AM
Bilderna uppskattas verkligen!  :)

Stort tack! Alltid kul att få höra läsarnas åsikt :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Niclas Rosenius


    Synd att du inte hörde av dig till mig så hade vi nog hunnit med en snabbis inne på GUB också och tjuvkikat på våra gULa MAN ;-)

    Trevliga bilder i alla fall, Jacob är inte så dålig person att hänga med heller ;-)

    //Niclas

AdmirT

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 14 december 2014, 20:32:15 PM
    Synd att du inte hörde av dig till mig så hade vi nog hunnit med en snabbis inne på GUB också och tjuvkikat på våra gULa MAN ;-)

    Trevliga bilder i alla fall, Jacob är inte så dålig person att hänga med heller ;-)

Tack ska du ha för bildberöm först och främst! :) För det andra så lovar jag att nästa gång höra av mig innan jag kommer till Uppsala så kan vi såklart ta en titt inne på GUB. Nu gäller det naturligtvis vid nästa resa att få de nya bussarna på bild ;)

Och nej, Jacob är verkligen inte en dålig person att hänga med! Han var helt fantastisk med tanke på kunskapen han besitter om Uppsalas bussar ;)

    //Niclas
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Jacob

Citat från: AdmirT skrivet 13 december 2014, 15:29:14 PM

Och till sist fick jag även Nobina 5603 på bild och det var skönt!

Vill även rikta in ett stort tack till Jacob Almgren! Tack för att du gjorde mig sällskap under tiden jag var i Uppsala och för all hjälp angående de bussar jag var ute efter :) Och tack även för att du orkade stå ut med mig såklart! ;)
Hoppas att bilderna uppskattades!

Du fotade ju 5603 före 5602 ;)

Tack själv Admir för att du tog dig tid att komma upp och hälsa på! Bara roligt att jag kunde hjälpa till. Och bilderna blev ju bra :)
Särskrivning är en dödssynd!

AdmirT

Citat från: Jacob skrivet 14 december 2014, 21:12:23 PM
Du fotade ju 5603 före 5602 ;)

Tack själv Admir för att du tog dig tid att komma upp och hälsa på! Bara roligt att jag kunde hjälpa till. Och bilderna blev ju bra :)

Jo det stämmer! Men orkade inte byta plats på dessa två när jag väl kommit på det själv :) Ingen fara, vi kommer synas fler gånger med all säkerhet. De bästa bilderna är ju de som du syns på och vinkar ;)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/