Linköping den 9 Dec 2013 del 1

Startat av AdmirT, 11 december 2013, 18:30:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AdmirT

Blev en lyckad kompletteringsresa till Linköping den 9 Dec.... Bilderna får tala för sig själva.


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Mattias Petersson

Tack du visar bilderna här kul du fick Veolia 3650 på bild med  :)
Stolt ägare av Canon EOS 80D - Panasonic Lumix tz95.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

AdmirT

Tack Mattias! Jo den är jag extra glad för att ha fått bild på :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Jan

Citat från: AdmirT skrivet 11 december 2013, 18:30:53 PM
Blev en lyckad kompletteringsresa till Linköping den 9 Dec.... Bilderna får tala för sig själva.



Denna fd Campusbuss tjänstgjorde som ny åt Skånetrafiken. Placerad i Kristianstad.
I branschen 37 år

Ulf Berlin

Citat från: AdmirT skrivet 11 december 2013, 18:30:53 PM
Blev en lyckad kompletteringsresa till Linköping den 9 Dec.... Bilderna får tala för sig själva...

Uploaded with ImageShack.us



Mycket informativ skyltning :)
Inför detta i hela landet/Ulf

AO

Citat från: Ulf Berlin skrivet 11 december 2013, 22:24:26 PM
Mycket informativ skyltning :)
Inför detta i hela landet/Ulf

Denna skyltning används av både Nettbuss Stadsbussarna och VS & Perssons Resor. Så det kanske är något som är en trend just nu? Känns betydligt mer korrekt än "Ej i trafik".

torrentjohan

Citat från: Jan skrivet 11 december 2013, 21:05:50 PM
Denna fd Campusbuss tjänstgjorde som ny åt Skånetrafiken. Placerad i Kristianstad.

Är det denna som är utrustad med toalett?

Ted Selander

Citat från: Ulf Berlin skrivet 11 december 2013, 22:24:26 PM
Mycket informativ skyltning :)
Inför detta i hela landet/Ulf
Informativ??
Svårare att se på håll med tvåradig skylt.
Någon har tänkt ett varv för mycket på hur man ska "möta kunden". Och varför be om ursäkt för en normal företeelse, säkert normal även för sällanresenären?
"Ej i trafik" duger gott!
Det är f.ö. huvudmannen i E-län som dikterat formuleringen.

Carl Eric

I Norrköping har de samma budskap fast på en rad, ännu bättre med andra ord! Jag tycker att den skyltningen är ett föredöme för andra, eftersom att "ej/inte i tjänst" förklarar mycket bättre hur situationen är. "Ej i trafik" är ju bara konstigt, bussen är ju uppenbarligen i trafik(en)...

MVH Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

r5m

Förut hade vi också så det stod " tyvärr ej i tjänst" på två rader. De ändrade för några månader sen så nu står det på en rad och med större bokstäver på bussarna i Norrköping och Finspång

Turbo

Citat från: Ulf Berlin skrivet 11 december 2013, 22:24:26 PM
Mycket informativ skyltning :)
Inför detta i hela landet/Ulf
Ska det inte stå Tyvärr ej i trafik

AL

Är folk i allmänhet mer korkade idag än tidigare?  Ej i trafik har använts så länge jag kan minnas och aldrig att någon skrivit insändare i lokaltidningarna och klagat på att man inte förstod vad som menades med en buss som skyltade Ej i trafik!  Och vad värre är, förr skyltades destinationen sällan i städerna utan endast ett linjenummer, och ändå förstod folk vart bussen gick. Utan krångel eller annat krafs!  Numera skall helst samtliga hållplatser få plats i destinationsskylten - på samma gång, och gärna med via-destinationer och annat...

::)