http://www.gt.se/nyheter/1.1255791/bussforaren-han-skulle-ha-en-fet-small (http://www.gt.se/nyheter/1.1255791/bussforaren-han-skulle-ha-en-fet-small)
Jag tycker synd om 75 åringen.
Om man granskar bilden och skylten i förgrunden och skylten en bit bort så får jag fram det här.
Skylt: C39 Förbud mot att stanna och parkera fordon
http://www.vv.se/templates/Roadsign____20468.aspx (http://www.vv.se/templates/Roadsign____20468.aspx)
Så frågan är om 75 åringen verkligen få stå där då?
Men man kan ju inte skjuta över hela felet på 75-åringen...
Det var väl knappast nödvändigt med ett knytnävsslag i ansiktet och ett stulet handikapptillstånd, eller hur..
Citat från: Mange_buss skrivet 07 augusti 2008, 11:22:15 AM
Men man kan ju inte skjuta över hela felet på 75-åringen...
Det var väl knappast nödvändigt med ett knytnävsslag i ansiktet och ett stulet handikapptillstånd, eller hur..
Var står det i texten att det var föraren som smällde till gubben och stal hans tillstånd?
Rubriken antyder om att föraren ska ha sagt nåt, det kom fram två andra varav den ena klippte till gubben och tog hans tillstånd. Hela historien luktar ruttet.
läste den artikeln med o det var någon på lokaltrafiken som intervjuvades och denne sade att mannen hade rätt att stå där om han hade handikapptllstånd någon som kollat de LOKALA trafikföreskrifterna som finns i varje kommun.
är i denna rtiekln som det står
http://www.gt.se/nyheter/1.1255390/bussforare-till-attack-mot-funktionshindrad
enligt margareta åkesson hade den gammle mannen rätt att stå på den aktuella platsen med sitt handikapp tillstånd
Citat från: blubb skrivet 07 augusti 2008, 11:28:27 AM
Var står det i texten att det var föraren som smällde till gubben och stal hans tillstånd?
Rubriken antyder om att föraren ska ha sagt nåt, det kom fram två andra varav den ena klippte till gubben och tog hans tillstånd. Hela historien luktar ruttet.
Bara att rycka tillståndet ur handen på gubben och hota med misshandel är ju fel, sedan gjorde ju busschauffören inget när gubben blev misshandlad, utan satte sig bara och brummade iväg i sin buss.
Bilen stod ju troligen kvar när bussen åkt, så chauffören var nog på lite grinhumör...
Citat från: Mange_buss skrivet 07 augusti 2008, 12:03:39 PM
Bara att rycka tillståndet ur handen på gubben och hota med misshandel är ju fel, sedan gjorde ju busschauffören inget när gubben blev misshandlad, utan satte sig bara och brummade iväg i sin buss.
Bilen stod ju troligen kvar när bussen åkt, så chauffören var nog på lite grinhumör...
Det är gubben som påstår att föraren ryckte hans tillsånd ur handen, kanske föraren ville kolla om den var äkta (ja det finns en marknad för falska bevis). Sen finns det absolut inget som säger att man ska blanda sig i andras problem(bråk). Det är lika bra att bussföraren höll sig borta från bråket så slapp han få en smäll.
Jag har kvastat två inlägg med innebörden att äldre förare inte har i trafiken att göra. Sådana fördomsfullheter är ovärdiga Bussnack och jag hoppas det inte upprepas.
Jag tycker att det hade varit bättre om farbrorn hade flyttat på sig när bussföraren begärde det, oavsett vad trafikreglerna säger. Oavsett hur gammal eller ung man är så borde man låta bli att fyrkantigt hålla på sin rätt när man uppenbarligen är till hinder.
Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 07 augusti 2008, 12:53:35 PM
Hela inlägget borttaget då man inte får tycka det man tycker.
För övrigt gäller väl en vägskylt före trafikföreskrift.
svårt att finna?????
http://www.goteborg.se/wps/portal/!ut/p/c1/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3gjU-9AJyMvYwMDSycXA6MQFxNDPwtTI2cnM6B8pFm8n79RqJuJp6GhhZmroYGRmYeJk0-Yp4G7izEB3X4e-bmp-gW5EeUAjZM9pw!!/dl2/d1/L0lDU0lKSWdrbUEhIS9JRFJBQUlpQ2dBek15cXchL1lCSkoxTkExTkk1MC01RncvN18yNUtRQjJKMzAwOUJEMDJURDQxTjg1MkNCMy9MX19fXzQ!/?WCM_PORTLET=PC_7_25KQB2J3009BD02TD41N852CB3_WCM&WCM_GLOBAL_CONTEXT=/wps/wcm/connect/goteborg.se/goteborg_se/Invanare/Resor_trafik/Bil/Parkering/lnkrubrik_N400_Bil_Parkering_Parkeringstillstand/art_N400_RT_Bi_Pa_Rorelsehindrade
ps hur man kortar länkar vet jag ej ds
men som en på lokaltrafiken sade i artikeln från den 6 augusti som tydligen ingen läst så sade hon att på den platsen fick mannen stanna med sitt tillstånd
ps på sidan innan om du klickar på tillbaka i länkens dokument text så kommer du finna de lokala trafikbestämmelserna med jonas så att hitta dem är inte svårt. Sedan är man skyldig som trafikant att ta del av de lokala trafikbestämmelserna för varje kommun som man besöker
staffan är duuktig på att korta länkar så gärna för mig hjälp mig med länken ovan
Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 07 augusti 2008, 12:53:35 PM
För övrigt gäller väl en vägskylt före trafikföreskrift.
Nej, ett vägmärke kan
utmärka en trafikföreskrift, däremot är det så att ett vägmärke gäller före en trafikregel i trafikförordningen vilket väl kanske var det du menade?
Citat från: JDS skrivet 07 augusti 2008, 13:10:37 PM
Nej, ett vägmärke kan utmärka en trafikföreskrift, däremot är det så att ett vägmärke gäller före en trafikregel i trafikförordningen vilket väl kanske var det du menade?
Men om man då ställt upp en skylt som säger parkeringsförbud/stoppförbud, så utmärker ju denna trafikföreskriften att det inte är tillåtet att stanna eller parkera, inte att det är tillåtet för folk med handikapptillstånd att hindra trafiken. (Ja jag tycker så, och jag kan säga så till personen om jag möter denna öga mot öga. Således får jag skriva det här. Hela tråden handlar ju om just det, att någon sagt vad han tycker. Kul då att man inte får säga vad man tycker i debattråden om denna. Kanske dags då att radera hela tråden)
Citat från: robbes skrivet 07 augusti 2008, 13:09:03 PM
svårt att finna?????
http://www.goteborg.se/wps/portal/!ut/p/c1/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3gjU-9AJyMvYwMDSycXA6MQFxNDPwtTI2cnM6B8pFm8n79RqJuJp6GhhZmroYGRmYeJk0-Yp4G7izEB3X4e-bmp-gW5EeUAjZM9pw!!/dl2/d1/L0lDU0lKSWdrbUEhIS9JRFJBQUlpQ2dBek15cXchL1lCSkoxTkExTkk1MC01RncvN18yNUtRQjJKMzAwOUJEMDJURDQxTjg1MkNCMy9MX19fXzQ!/?WCM_PORTLET=PC_7_25KQB2J3009BD02TD41N852CB3_WCM&WCM_GLOBAL_CONTEXT=/wps/wcm/connect/goteborg.se/goteborg_se/Invanare/Resor_trafik/Bil/Parkering/lnkrubrik_N400_Bil_Parkering_Parkeringstillstand/art_N400_RT_Bi_Pa_Rorelsehindrade
ps hur man kortar länkar vet jag ej ds
men som en på lokaltrafiken sade i artikeln från den 6 augusti som tydligen ingen läst så sade hon att på den platsen fick mannen stanna med sitt tillstånd
ps på sidan innan om du klickar på tillbaka i länkens dokument text så kommer du finna de lokala trafikbestämmelserna med jonas så att hitta dem är inte svårt. Sedan är man skyldig som trafikant att ta del av de lokala trafikbestämmelserna för varje kommun som man besöker
Den länken är för lång för att direktlänkning skall medges. Kopiera länken i sin helhet och klistra in den i webbläsarfönstret så fungerar det.
Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 07 augusti 2008, 13:20:27 PM
På vilket sätt är det diskriminerande att tycka att det är fånigt att anmäla att man blivit diskriminerad bara för att folk har haft åsikter om ens parkering, samt att man blivit misshandlad?
I övrigt är jag fortfarande av åsikten att det inte går att finna lokala trafikföreskrifter. Om jag går in på trafikavdelningen och "föreskrifter" så får jag reda på att dessa finns att få genom att ringa.
Jag vet att man är skyldig att känna till de lokala trafikföreskrifterna i kommunen. Det var därför jag ansåg att de skall vara lättillgängliga.
jonas jag fann dem på sidan på internet utan några som helst problem
www.goteborg.se klicka sedan på resor & trafik därefter bil sedan på parkering o vips så finns det en rubrik om de lokala trafikreglerna där man finner de allmänna lokala trafik reglerna för göteborg men vill du gå specifikt på en gata får du ringa då det finns 8000 lokala trafikregler i göteborg
Det är ju just dessa mer exakta jag vill ha. Så man ser om det är Stopp- eller parkeringsförbud.
Sen tror jag inte att det är tillåtet att stå ivägen vare sig man har handikapptillstånd eller ej.
så hon på lokal trafiken har fel tror du? jag tror hon har rätt bra koll på vad som är tillåtet etc
Citat från: robbes skrivet 07 augusti 2008, 13:37:43 PM
så hon på lokal trafiken har fel tror du? jag tror hon har rätt bra koll på vad som är tillåtet etc
Det får man väl i och för sig hoppas, men det är ju tillåtet att ifrågasätta. Man ska inte tro på ALLT folk säger!
Nu har jag inte satt mig in i allt exakt.
Tittar man dock på bilden i annonsen, så lutar den lite. Detta borde medge att om skylten hade inneburit stoppförbud så hade man sett det andra röda strecket. Nu verkar det dock endast vara parkeringsförbud. Någon p-ruta verkar inte finnas, inte heller något som medger att man, med p-tillstånd, får stanna där.
Någon som bor i Göteborg som han kolla hur ser ser ut på platsen? Kanske ta en bild?
Och, när började GS köra flygbussarna?
Citat från: Fredde_J skrivet 07 augusti 2008, 13:51:55 PM
Nu har jag inte satt mig in i allt exakt.
Tittar man dock på bilden i annonsen, så lutar den lite. Detta borde medge att om skylten hade inneburit stoppförbud så hade man sett det andra röda strecket. Nu verkar det dock endast vara parkeringsförbud. Någon p-ruta verkar inte finnas, inte heller något som medger att man, med p-tillstånd, får stanna där.
Någon som bor i Göteborg som han kolla hur ser ser ut på platsen? Kanske ta en bild?
Och, när började GS köra flygbussarna?
först o främst så är det ej bild på den aktuella situationen med berörd buss.
sedna på länken som, jag lade in så står följande:
Parkering får ske under högst 3 timmar där parkering enligt en lokal trafikföreskrift är förbjuden eller tillåten under kortare än 3 tim
sedan en annan sak det skrivs om hållplats hela tiden jag kan intew finna att det står det rör sig om en hållplats.
Personligen hade jag kanske bara bett farbror att flytta på sig och gör han inte det så hade jag inte lagt mera engeri på det. Att bli arg för allt som händer i trafiken tar bara en hel del energi som man kan ha till annat. Livet går ju vidare ändå. Men visst kan jag ändå förstå en förare i lokaltrafik när någon för 19:e gång den dagen står i vägen på en busshållsplats. Men hans beteende är inte ok för det!
Citat från: Henasa skrivet 07 augusti 2008, 14:41:21 PM
Personligen hade jag kanske bara bett farbror att flytta på sig och gör han inte det så hade jag inte lagt mera engeri på det. Att bli arg för allt som händer i trafiken tar bara en hel del energi som man kan ha till annat. Livet går ju vidare ändå. Men visst kan jag ändå förstå en förare i lokaltrafik när någon för 19:e gång den dagen står i vägen på en busshållsplats. Men hans beteende är inte ok för det!
förlåt igen men vart står det att de tär en busshållplats?
Fotot i artikeln har ingenting med händelsen att göra.
Uppenbarligen har Journalisten/Fotografen ingen koll på vilka hållplatser som används av vilka bolag.
Hpl. på bilden används endast av FAC. GS har inga bussar som stannar på hpl Park aveny. Efter vad jag vet har ingen av FAC:s förare varit inblandad i detta fall.
Citat från: jzon67 skrivet 07 augusti 2008, 19:10:43 PM
Fotot i artikeln har ingenting med händelsen att göra.
Uppenbarligen har Journalisten/Fotografen ingen koll på vilka hållplatser som används av vilka bolag.
Hpl. på bilden används endast av FAC. GS har inga bussar som stannar på hpl Park aveny. Efter vad jag vet har ingen av FAC:s förare varit inblandad i detta fall.
'
Första inlägget, grattis :D
Citat från: Mange_buss skrivet 07 augusti 2008, 19:29:51 PM
'
Första inlägget, grattis :D
Nja, inte första någonsin. Var tvungen att registrera mig igen då jag glömt mitt nick och lösen. Demenslight...
Citat från: Mange_buss skrivet 07 augusti 2008, 11:22:15 AM
Men man kan ju inte skjuta över hela felet på 75-åringen...
Det var väl knappast nödvändigt med ett knytnävsslag i ansiktet och ett stulet handikapptillstånd, eller hur..
Definitivt inte!
Men jag kan förstå att busschauffören blev uppretad, då han ju faktiskt tutade och hade sig i en stund. Vet själv hur svårt det är att hitta en plats att stanna tunga fordon på i stan. Lastzonerna är oftast upptagna av parkerade bilar och jag kan tänka mig att samma sak gäller för vissa busshållplatser, så det är klart att man blir less.
Hade folk i större mån respekterat parkeringsförbud, lastzon och busshållplats så hade förmodligen folk haft lite mer överseende med en sådan här sak. Nu är det ju något man utsätts för flera gånger om dagen.
Självklart gick han dock på tok för långt.
Nu lär väl artikeln inte vara den mest objektiva beskrivningen av händelsen,
men oavsett hur fel den äldre mannen gjorde så är det varken bussförarens
eller någon tillskyndandes uppgift att beivra detta. Dessutom lär det ta
betydligt mer tid och energi för bussföraren att rusa ut och härja, än att
bara stanna utanför bilen och göra sitt passagerarutbyte där, och sedan
rulla vidare. Om han tycker att läget så kräver så får han väl rapportera
situationen till sin trafikledning.
Det är oerhört frustrerande med människor som tycker att de är förmer än
andra och skall "lära" sina medmänniskor hur de ska göra och inte göra.
Dessutom anser jag att en av de saker som utmärker en professionel yrkesman
är att man har förmågan att anpassa sig till rådande situation och ändå
lösa sin uppgift. Jag skulle skämmas för avsevärd framtid om jag hade
gjort något i stil med vad den här "kollegan" tydligen har gjort.
Citat från: Skalman skrivet 09 augusti 2008, 13:14:29 PM
Det är oerhört frustrerande med människor som tycker att de är förmer än
andra och skall "lära" sina medmänniskor hur de ska göra och inte göra.
Dessutom anser jag att en av de saker som utmärker en professionel yrkesman
är att man har förmågan att anpassa sig till rådande situation och ändå
lösa sin uppgift. Jag skulle skämmas för avsevärd framtid om jag hade
gjort något i stil med vad den här "kollegan" tydligen har gjort.
Ett "fel" är ju att det inte finns någon offentlig instans som kontrollerar att vuxna vet vad som är bra eller mindre bra. En människa kan leva tre fjärdedelar av sitt liv utan att behöva höra på när andra talar. Man hänskjuter gärna sånt där till polisen, men dess jobb är ju inte att hjälpa folk att vara bra människor, utan bara att ingripa när det har gått alldeles åt h*****e. I avsaknad av lämplig fortbildning är det lätt hänt att folk tar privata initiativ för att försöka förändra sin omgivning trots att utsikterna att lyckas inte direkt är överväldigande.
Att en yrkesförare behöver stå ut med att andra trafikanter beter sig korkat (med eller utan regelbrott) är förstås riktigt. Men det måste också vara tillåtet att ge sina medmänniskor tips om hur de kan göra för att saker och ting ska gå lite smidigare. Självklart kan det då uppstå problem om någon av de inblandade är på dåligt humör, men det har inget med den enes jobb eller den andres disciplin att göra utan det är lika naturligt som att man kan komma i bråk med sina barn när de inte hör på.
Yrkesförare ÄR för övrigt bättre förare än andra trafikanter rent generellt, och andra trafikanter bör rent generellt ha större respekt för yrkesförare. Ett argument som jantelagsanhängarna bör ha svårt att säga emot är, att man inte som vanlig personbilist ska tro att man är särskilt smart bara för att man har ett tillstånd som ger en vissa rättigheter utöver det vanliga.
Citat från: Skalman skrivet 09 augusti 2008, 13:14:29 PM
Nu lär väl artikeln inte vara den mest objektiva beskrivningen av händelsen,
men oavsett hur fel den äldre mannen gjorde så är det varken bussförarens
eller någon tillskyndandes uppgift att beivra detta. Dessutom lär det ta
betydligt mer tid och energi för bussföraren att rusa ut och härja, än att
bara stanna utanför bilen och göra sitt passagerarutbyte där, och sedan
rulla vidare. Om han tycker att läget så kräver så får han väl rapportera
situationen till sin trafikledning.
Det är oerhört frustrerande med människor som tycker att de är förmer än
andra och skall "lära" sina medmänniskor hur de ska göra och inte göra.
Dessutom anser jag att en av de saker som utmärker en professionel yrkesman
är att man har förmågan att anpassa sig till rådande situation och ändå
lösa sin uppgift. Jag skulle skämmas för avsevärd framtid om jag hade
gjort något i stil med vad den här "kollegan" tydligen har gjort.
Samtidigt så har det med principer att göra.
Folk begriper inte att busshållplatser och lastzoner faktiskt fyller ett syfte, och att det inte är av någon som helst betydelse om de "bara" står där i fem minuter. Säger man inte till, så kommer de fortsätta tro att det är ok. Många som upptäcker att en lastbil är på väg att angöra lastzonen de står på, blir lite generade, stressade och ber om ursäkt.
Citat från: JDS skrivet 09 augusti 2008, 14:26:36 PM
Ett "fel" är ju att det inte finns någon offentlig instans som kontrollerar att vuxna vet vad som är bra eller mindre bra. En människa kan leva tre fjärdedelar av sitt liv utan att behöva höra på när andra talar. Man hänskjuter gärna sånt där till polisen, men dess jobb är ju inte att hjälpa folk att vara bra människor, utan bara att ingripa när det har gått alldeles åt h*****e. I avsaknad av lämplig fortbildning är det lätt hänt att folk tar privata initiativ för att försöka förändra sin omgivning trots att utsikterna att lyckas inte direkt är överväldigande.
Att en yrkesförare behöver stå ut med att andra trafikanter beter sig korkat (med eller utan regelbrott) är förstås riktigt. Men det måste också vara tillåtet att ge sina medmänniskor tips om hur de kan göra för att saker och ting ska gå lite smidigare. Självklart kan det då uppstå problem om någon av de inblandade är på dåligt humör, men det har inget med den enes jobb eller den andres disciplin att göra utan det är lika naturligt som att man kan komma i bråk med sina barn när de inte hör på.
Yrkesförare ÄR för övrigt bättre förare än andra trafikanter rent generellt, och andra trafikanter bör rent generellt ha större respekt för yrkesförare. Ett argument som jantelagsanhängarna bör ha svårt att säga emot är, att man inte som vanlig personbilist ska tro att man är särskilt smart bara för att man har ett tillstånd som ger en vissa rättigheter utöver det vanliga.
Vi(yrkesförare i persontrafik) har ju faktist lagstöd för att "tillrättavisa" andra trafikanter som utgör en trafikfara.
Utdrag ur ordningslagen 4 kap §3:
Citat3 § En trafiktjänsteman får ge trafikanter och andra anvisningar eller tillsägelser som behövs för att ordningen eller säkerheten i trafiken skall upprätthållas.
Men det är det nog inte så många som vet...
Citat från: Z skrivet 10 augusti 2008, 01:18:49 AM
Vi(yrkesförare i persontrafik) har ju faktist lagstöd för att "tillrättavisa" andra trafikanter som utgör en trafikfara.
Utdrag ur ordningslagen 4 kap §3:
Men det är det nog inte så många som vet...
Med "trafikanter" avses nog dina passagerare i eller omedelbar närhet av bussen/spårvagnen/tåget eller vad det nu är frågan om för transportmedel. Folk som springer omkring i vagnen och ofredar andra passagerare eller stör föraren o liknande. Kan tänka mig att det också är tillämpligt på hållplatsen för att styra upp en kö tex.
Att ingripa för att avvärja en (trafik)fara har alla medborgare rättighet/skyldighet? till, tex om en bil är i färd med att köra på en fotgängare ska man ju ingripa vare sig man har uniform eller inte (trafiktjänsteman).
Men att i kraft av trafiktjänstemannamandatet ge sig ut i trafiken och börja "tillrättavisa" andra trafikanter, tex hur dom parkerar och liknande är nog inte tillrådligt.
Då är det nog bättre att snabbt slänga av sig kavajen och skärmmössan och som vanlig civilist be folk fara åt h-e...
> det måste också vara tillåtet att ge sina medmänniskor tips om hur de kan göra
Absolut, där har du helt rätt. Men i det här fallet verkar det ju som det hela har
gått en bit längre än så, närmast till handgripligheter. Och då är gränsen
passerad för ganska länge sen. Hur det än förhöll sig så får man nog
säga att ingen av de inblandade uppträdde direkt exemplariskt.
Citat från: Simon Bertilsson skrivet 09 augusti 2008, 17:11:58 PM
Samtidigt så har det med principer att göra.
Folk begriper inte att busshållplatser och lastzoner faktiskt fyller ett syfte, och att det inte är av någon som helst betydelse om de "bara" står där i fem minuter. Säger man inte till, så kommer de fortsätta tro att det är ok. Många som upptäcker att en lastbil är på väg att angöra lastzonen de står på, blir lite generade, stressade och ber om ursäkt.
Om bilisten sitter och väntar i sin uppställda bil kan man ju vänligt be honom/henne att "köra ett varv till", så bussen kan passera. Om bilen sedan snurrat runt och sedan står bakom bussen är det ju lungt igen för alla. Detta argument brukar de flesta bilister acceptera, men detta förfarande går iofs tyvärr inte att tillämpa på alla större terminaler...
undrar återigen lite om vart det står det är en busshållplats som detta skedde på.
Citat från: jzon67 skrivet 07 augusti 2008, 19:33:50 PM
Nja, inte första någonsin. Var tvungen att registrera mig igen då jag glömt mitt nick och lösen. Demenslight...
Ahh ;)
CitatPersonligen hade jag kanske bara bett farbror att flytta på sig och gör han inte det så hade jag inte lagt mera engeri på det. Att bli arg för allt som händer i trafiken tar bara en hel del energi som man kan ha till annat. Livet går ju vidare ändå. Men visst kan jag ändå förstå en förare i lokaltrafik när någon för 19:e gång den dagen står i vägen på en busshållsplats. Men hans beteende är inte ok för det!
CitatEtt "fel" är ju att det inte finns någon offentlig instans som kontrollerar att vuxna vet vad som är bra eller mindre bra. En människa kan leva tre fjärdedelar av sitt liv utan att behöva höra på när andra talar. Man hänskjuter gärna sånt där till polisen, men dess jobb är ju inte att hjälpa folk att vara bra människor, utan bara att ingripa när det har gått alldeles åt h*****e. I avsaknad av lämplig fortbildning är det lätt hänt att folk tar privata initiativ för att försöka förändra sin omgivning trots att utsikterna att lyckas inte direkt är överväldigande.
Att en yrkesförare behöver stå ut med att andra trafikanter beter sig korkat (med eller utan regelbrott) är förstås riktigt. Men det måste också vara tillåtet att ge sina medmänniskor tips om hur de kan göra för att saker och ting ska gå lite smidigare. Självklart kan det då uppstå problem om någon av de inblandade är på dåligt humör, men det har inget med den enes jobb eller den andres disciplin att göra utan det är lika naturligt som att man kan komma i bråk med sina barn när de inte hör på.
Yrkesförare ÄR för övrigt bättre förare än andra trafikanter rent generellt, och andra trafikanter bör rent generellt ha större respekt för yrkesförare. Ett argument som jantelagsanhängarna bör ha svårt att säga emot är, att man inte som vanlig personbilist ska tro att man är särskilt smart bara för att man har ett tillstånd som ger en vissa rättigheter utöver det vanliga.
CitatDefinitivt inte!
Men jag kan förstå att busschauffören blev uppretad, då han ju faktiskt tutade och hade sig i en stund. Vet själv hur svårt det är att hitta en plats att stanna tunga fordon på i stan. Lastzonerna är oftast upptagna av parkerade bilar och jag kan tänka mig att samma sak gäller för vissa busshållplatser, så det är klart att man blir less.
Hade folk i större mån respekterat parkeringsförbud, lastzon och busshållplats så hade förmodligen folk haft lite mer överseende med en sådan här sak. Nu är det ju något man utsätts för flera gånger om dagen.
Självklart gick han dock på tok för långt.
Exakt så tycker jag att det är!!
Tack!!! :D :D