Huvudmeny

Tråkiga nyheter

Startat av Erol, 29 maj 2007, 06:23:23 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oweborka

Citat från: Erol skrivet 29 maj 2007, 06:23:23 AM
Läste tidningen imorse om en busschaufför som tömde luften på en personbil.

Artikel i Sydöstran om detta
Jag kör heltid på swebuss och ser detta hela tiden jag stannar trafiken och släpper av passagerarna om det är säkert för jag kan ju inte flytta bilen eller lastbilen. och sedan äe det så att det är baraatt du får stanna och släppa av och på med person bil så dessa damer får skylla sig skälv lite ..
men jag försvarar inte chaufförens agerande.. Han måste ha fått spel!!

blubb

Citat från: Jo skrivet 29 maj 2007, 17:06:39 PM
Angående diskussionen om laglydnad och bilmärke som var uppe för någon väcka sedan vill jag bara uppmärksamma er på vilket bilmärke tjejen har!   ;D

Sedan kan man väl bara tycka att med tanke på hur fet hon är så hade hon nog bara mått bra av att gå några extra steg från en parkering istället för att ställa sig på bussfickan.

Dessutom tycker jag detta var ett alldeles utmärkt sätt att visa att de hade parkerat fel(istället för att skada bilen). Nu verkade ju inte slanten trilla ner i alla fall men de är ju trots allt från Bromölla.

Bulls eye!

Ersa

Det skrivs för fullt här, men även under artikeln. Nu har även "bilparkererskan" själv skrivit, klart besviken över att just ingen skrivit för att stötta henne.

Citat från: Bilföraren kommenterar (Utdrag)Lagar ska inte rättas av en busschaufför och inte heller av oss därför anmälde vi honom.

Hon skulle altså tycka att bussförarens beteende vore helt okej, om han istället t.ex. parkerat in henne och därefter ringt polis och parkeringsvakter? Knappast...

Ersa

Är det inte i England och/eller Frankrike som man inte får någon som helst ersättning om ens felparkerade bil blir skadad av t.ex. en buss eller lastbils överhäng? Däremot kan polisen strö salt i såren genom att lappa den tilltryckta bilen, då den ju som synes utgjort ett hinder.

Cero

Citat från: Verspieder skrivet 29 maj 2007, 18:03:25 PM
Är det inte i England och/eller Frankrike som man inte får någon som helst ersättning om ens felparkerade bil blir skadad av t.ex. en buss eller lastbils överhäng? Däremot kan polisen strö salt i såren genom att lappa den tilltryckta bilen, då den ju som synes utgjort ett hinder.

Så kan det nog vara. Skillnaden är att i sådana länder skyddas offret av lagen och inte gärningsmannen. Här är det tvärtom.

Andreas Ljungqvist

Citat från: Jo skrivet 29 maj 2007, 17:06:39 PM
Angående diskussionen om laglydnad och bilmärke som var uppe för någon vecka sedan vill jag bara uppmärksamma er på vilket bilmärke tjejen har!   ;D

Sedan kan man väl bara tycka att med tanke på hur fet hon är så hade hon nog bara mått bra av att gå några extra steg från en parkering istället för att ställa sig på bussfickan.

Dessutom tycker jag detta var ett alldeles utmärkt sätt att visa att de hade parkerat fel(istället för att skada bilen). Nu verkade ju inte slanten trilla ner i alla fall men de är ju trots allt från Bromölla.

Bra sagt.. Säkert någon som inte fått betee sig som hon velat på en buss o sen hämnas.. Vi vet ju inte ens om de e sant..


Muk

Citat från: Erol skrivet 29 maj 2007, 06:23:23 AM
Läste tidningen imorse om en busschaufför som tömde luften på en personbil.

Artikel i Sydöstran om detta

Idag har även BLT plockat upp historien. Tjejerna får inte mycket stöd i kommentarerna där heller.  :D

Andreas Ljungqvist

Citat från: Muk skrivet 30 maj 2007, 11:58:47 AM
Idag har även BLT plockat upp historien. Tjejerna får inte mycket stöd i kommentarerna där heller.  :D

Jag fattar inget... Dom här två tjejerna måste va helt bäng.. Mediakåta är vad jag tror dom är... Fy fan.. O sen att seriösa tidningar tar upp sånt bara.. Ännu mer fy fan...


Erol

Ännu värre är att Sydöstran har en artikel till idag, men denna gång med en f.d. busschaufför.

Dagens artikel i Sydöstran

Ulf Fernestad

Har skummat igenom artiklarna här och kan väl bara le lite grann igenkännande på situationen, så här hände det även förr i tiden, (-80-talet) korvkiosk eller dylikt vid en hållplats, det är ju som gjort för att få känslorna i svallning ;) för er som känner till Borås och Pelle fesken vid särlaskolan bör ju känna igen sig. :)
// Fernestad

Ersa

Citat från: Muk skrivet 30 maj 2007, 11:58:47 AM
Idag har även BLT plockat upp historien. Tjejerna får inte mycket stöd i kommentarerna där heller.  :D

Tyvärr ser man ingenting där...

Citat från: BLT.seLogga in på BLT.se För att kunna läsa den artikel/tjänst du klickade på måste du bli mervärdeskund på BLT.se. Du som är prenumerant och har Media Max-kort, är redan kund på BLT.se. Ditt kund-ID står på ditt kort. Saknar du lösenord, klicka här.

Muk

Citat från: Lars Ödlund skrivet 31 maj 2007, 13:10:22 PM
Dessa tidningar "måste" läsas aktuell dag, sedan är det bara pren som kommer åt artiklarna.

//Lasse

Ja, om man nu inte vill betala en liten slant för att läsa artiklarna. Det gäller att läsa nyheterna när dom är rykande heta annars..  :D

nalle

Typ som när de leder in Säfflebussen framför Södra Station i Örebro, det är inte direkt gott om plats även när bilarna håller sig där de borde: