Huvudmeny

Vardag i Stockholm

Startat av Yujin Zhang, 24 januari 2008, 21:43:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

För en gångs skull bestämde jag ta med kameran till skolan och fota under hålltimmen på torsdagar; en del bilder är också tagen efter skolan (som slutade kl14 idag).








Trafikvärden hälsar


Och avslutningsvis en bild från Frihamnen med 5315 som motiv.

M224

Fina bilder Yujin, men vad  har hänt med dragspelet på Omnicityn? Tycker att det ser ut som om dessa bussar har gjort sitt snart. (Hoppas att jag inte trampar på några ömma tår när jag säger så)

Yujin Zhang

Citat från: M224 skrivet 24 januari 2008, 21:47:49 PM
Fina bilder Yujin, men vad  har hänt med dragspelet på Omnicityn? Tycker att det ser ut som om dessa bussar har gjort sitt snart. (Hoppas att jag inte trampar på några ömma tår när jag säger så)

Tack!

Jadu, det undrar jag över också. Jag tycker också att vissa 53xx-vagnar i Hornsberg har gjort sitt (5310 och 5314 mm), medan vissa vagnar som 5301 och 5360 är fortforande toppen.  8)

Karsten

Citat från: Yujin Zhang skrivet 24 januari 2008, 21:43:29 PM
För en gångs skull bestämde jag ta med kameran till skolan och fota under hålltimmen på torsdagar; en del bilder är också tagen efter skolan (som slutade kl14 idag).




Snyggt!

Om bilden hade varit 15 år äldre hade bussen på linje 62 varit en H2, och i fönstret ovanför färgaffären hade kanske en 15 år yngre Karsten suttit och tittat på bussarna som for förbi. :)

Dan Henriksson

Fina bilder, Yujin!  :)

Citat från: Karsten skrivet 24 januari 2008, 23:53:56 PM
Om bilden hade varit 15 år äldre hade bussen på linje 62 varit en H2, och i fönstret ovanför färgaffären hade kanske en 15 år yngre Karsten suttit och tittat på bussarna som for förbi. :)

Trevligt, själv gick jag på Kungsholmens gymnasium intill, åren 79-82. Då gick det mest BTL-vagnar (H50) på 62:an. Det jag tyckte förgyllde vardagen var brummande Leyland på 48:an ...  :)

Hälsningar Danne

Karsten

Citat från: Dan Henriksson skrivet 25 januari 2008, 00:03:16 AM
Fina bilder, Yujin!  :)

Trevligt, själv gick jag på Kungsholmens gymnasium intill, åren 79-82. Då gick det mest BTL-vagnar (H50) på 62:an. Det jag tyckte förgyllde vardagen var brummande Leyland på 48:an ...  :)

Hälsningar Danne

Under mina första år lärde jag mig visst, alldeles för tidigt för att anses normalt, höra skillnad på H2 och H50 på 62:an. Glada (H50) och ledsna (H2) bussar var länge uttryck som förbryllade mina föräldrar innan jag nådde upp i ålder att förklara för dem på ett förståeligt vis.

Jona



Snyggt bild-svep. Många trevliga miljöbilder. Sedan har du även lyckats med en ny typ av bild-kategori nu också. Situations-bild.

/Jona
MVH Filosofen Jona

Yujin Zhang

Citat från: Dan Henriksson skrivet 25 januari 2008, 00:03:16 AM
Fina bilder, Yujin!  :)

Trevligt, själv gick jag på Kungsholmens gymnasium intill, åren 79-82. Då gick det mest BTL-vagnar (H50) på 62:an. Det jag tyckte förgyllde vardagen var brummande Leyland på 48:an ...  :)

Hälsningar Danne

Tack!

Nämen det är ju där jag går nu! Naturlinjen eng!  :D

Lars

Citat från: Dan Henriksson skrivet 25 januari 2008, 00:03:16 AM
Fina bilder, Yujin!  :)

Trevligt, själv gick jag på Kungsholmens gymnasium intill, åren 79-82. Då gick det mest BTL-vagnar (H50) på 62:an. Det jag tyckte förgyllde vardagen var brummande Leyland på 48:an ...  :)

Hälsningar Danne

Men då kanske du åkte me mej nån gång, kørde 62:an titt som tætt mella 81-85 de gick mest H50 som du skrev men en o annan H32 lyckades ju också trafikera linjen ibland.

Lars