Huvudmeny

Västerbotten...

Startat av Yujin Zhang, 05 november 2007, 21:46:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Bjuder på bilder tagen i Västerbotten i fredags, en dag innan snön kom.  :P


Skelleftebuss 227 bjuder på Hemlig Resa!  :o ;D


Arctic Bus står fint parkerad vid Norsjö busstation och väntar för avgång mot Bastuträsk.


Morgonstund i Norsjö. Arctic Bus till höger har börjat rulla mot Bastuträsk, 242 och 32 inväntar avgång.  :D


Tidningsleverans i Kvarnåsen.


Samma sak i Rusksele.


Rusksele.


Undertecknad åkte med Skelleftebuss 277 till Lycksele.




3 Scania Helmark och Skelleftebuss VanHool står fint parkerad vid Lycksele busstation och solar.  :)


Sen gick man på linje 36 och åkte vidare till Sorsele. Kort uppehåll i Björksele för Bussgodsleverans.




Samma sak i Blattnicksele.




Det är många som vill åka till Ammarnäs att det krävde två bussar! (nä...PNO372 var bara ute en sväng till busstation för få lite luft, hehe).


Nånstans i Sorsele industriområde...


45an mot Gällivare har precis lämnat Sorsele busstation bakom sig.


Tväråträsk taxi i Sorsele inväntar avgång (ja...bara 28 minuter för tidigt enligt EXIF).


Och här har vi 14:05 rusning på fredagar i Sorsele busstation. Mannen vid gula bilen gick runt till alla bilar och gav förare post som de skulle leverera.


Stund senare har bilarna lämnat busstationen och börjat färden.

Jag åkte vidare till Sorsele och hittade följande bussar till 15:55 rusning:

En Swebus.



Två Fjällbuss.


Och en Stenvalls. Det var några inställda turer som Busspoolen lovade att det skulle komma.  :o


Sen åkte man tillbaka till Lycksele och hittade TÅGPLUSBUSSEN på busstationen, men tyvärr fick man inte åka den (suck...).


Sista bilden från resa är tagen i Vännäs när jag väntade på nattåget tillbaka.

/Yujin

Rickardo

Tack för underbara varierade bilder!
Kul med Norrland :D
/Rickardo

Jacob med C

Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Jona

Tack för dessa fina bilder. Sedan vill jag tacka extra för du höll ditt löfte och visade dom bästa bilderna på BS och dom sämre på SS.... tackar tackar för det....

/Jona
MVH Filosofen Jona

Walter

Citat från: Jona skrivet 06 november 2007, 11:23:51 AM
Tack för dessa fina bilder. Sedan vill jag tacka extra för du höll ditt löfte och visade dom bästa bilderna på BS och dom sämre på SS.... tackar tackar för det....

/Jona

Trevliga bilder bådehär och på SS, någon särskild anledning till att man ska lägga sämre bilder på SS-forum?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jona

Citat från: Walter skrivet 06 november 2007, 16:38:15 PM
Trevliga bilder bådehär och på SS, någon särskild anledning till att man ska lägga sämre bilder på SS-forum?

Ja, jag läser detta forum flera gånger dagligen men SS-forum endast 2 - 3 gånger i veckan. Kan det vara ett bra skjäl

/J
MVH Filosofen Jona

Ersa

Jaha, så var man arbetslös då!  ;) Bilder från inlandet i mitt eget hemlän, tagna på precis det sätt jag vill ha. Ingen större mening att åka inåt landet själv då.

En liten kort rättelse bara: "Tärna Fjällbuss AB" är företagets korrekta namn.  :)

Andreas Ljungqvist

Mycket sevärda bilder.. Tackar..

Jan

Skelleftebuss 277 har visstlämnat stationeringort Burträsk.
I branschen 37 år

bjalle

Trevligt Yujin!
Hit vill man mer än gärna åka

Jona

Citat från: Jan skrivet 06 november 2007, 19:47:52 PM
Skelleftebuss 277 har visstlämnat stationeringort Burträsk.

Hej Jan, sådär kan man nog inte säga om Skelleftebussar. Här har vi ingen stationeringsort. Bussarna kan nämligen dyka upp precis vart som hällts utan förvarning. 277 har mer eller mindre används på alla linjer så som 26, 27, 32 och dylikt... Däremot var 277 faktiskt i Burträsk för några år sedan. Då den målades....

/Jona
MVH Filosofen Jona

Greger Larsson

Citat från: Jona skrivet 06 november 2007, 20:00:28 PM
Hej Jan, sådär kan man nog inte säga om Skelleftebussar. Här har vi ingen stationeringsort. Bussarna kan nämligen dyka upp precis vart som hällts utan förvarning. 277 har mer eller mindre används på alla linjer så som 26, 27, 32 och dylikt... Däremot var 277 faktiskt i Burträsk för några år sedan. Då den målades....

/Jona

Nja, Jona, nog har bussarna sin mer och mindre fasta placering allt! Skulle vara lite rörigt annars med över 100 fordon i flottan..
Att 277 används på olika linjer beror på att den är reserv för övriga godsbussar. Nu tar 279 över den rollen så tanken är att 277 återgår till Burträsk innan nyår i utbyte mot en Vega.

/GL

Ersa

Äldre VanHool-godsare likt 277 brukar ibland dyka upp på 12:an här i Umeå. Antagligen i tjänst som tillfälliga reserver som Greger skrev. Tyvärr har det inte blivit någon egen bild av dem pga arbete.

Sundås

Vad menas med "hemlig resa" ?
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Ersa

En beställningstur där sällskapet inte vet var arrangören har planerat för mål. Brukar vara firmafester osv. Visst skulle det räcka med texten "Beställning" eller den gamla tråkiga "Abonnerad", men har man plats för 999 texter är det ju kul med en udda.  :D