Huvudmeny

Höstbilder...

Startat av Yujin Zhang, 28 oktober 2007, 18:54:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Första dag med vintertid och jag som har glömt ställa om kamerans klocka (så alla bilder är tagen en timme "innan")... :roll:


Busslink 5135 på Frescativägen; på rusning kör 40an på Roslagsvägen istället i riktning mot Reimersholme p.g.a. köer på Frescativägen, annars känd som lokalvägen i Hornsberg och RTL...


Busslink 6616 på en tomkörning till Stockholms östra och gick troligen som 11:45 639an mot Hallstavik.


Busslink 5736 med Roslagsbanan ovanför; hade tåget kommit en sekund senare så hade bilden blivit perfekt.  :oops:


Busslink 5748 har precis lämnat hpl Albano.


Och sist bjuder jag på 5106 som ankommer till Albano.

/Yujin

Jona

Tack för ett lite annorlunda och trevligt bildsvep från "vardagen". Dom flesta om inte alla bilder bör även passa under kategorin Miljöbild och sådana är aldrig fel....

/J
MVH Filosofen Jona

bjalle


Martin Maltkvist

Citat från: Yujin Zhang skrivet 28 oktober 2007, 18:54:41 PM
Första dag med vintertid och jag som har glömt ställa om kamerans klocka (så alla bilder är tagen en timme "innan")... :roll:

Busslink 6616 på en tomkörning till Stockholms östra och gick troligen som 11:45 639an mot Hallstavik.
/Yujin
Vilket Busslinkgarage kör 639 och 676 och är det samma buss hela vägen till Östhammar resp. ändhållplats eller byte längs vägen?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Yujin Zhang

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 28 oktober 2007, 20:37:51 PM
Vilket Busslinkgarage kör 639 och 676 och är det samma buss hela vägen till Östhammar resp. ändhållplats eller byte längs vägen?

Busslink Norrort och Norrtälje kör 639 och 676 (även om Norrtälje dominerar på båda linjer); sen har vi KR på 639an också.
Japp, det är samma buss som går hela vägen så länge det står 639. Sen finns det en del avgånger som börjar/slutar vid Söderhall, Rimbo mfl där man måste åka med 676/625 från Stockholm/Danderyd sjh först.

Jacob med C

Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!