En resa genom Bergslagen (del 3.3)

Startat av Yujin Zhang, 06 december 2009, 13:42:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Då tar vi ett avsnitt från denna resa. Egentligen borde man vara nere i stan och fota sista dagen med DjL innan avstäningen, men tyvärr är skolan min så himla bra på att planera att jag har fem prov att plugga till för veckan om kommer.


Sist slutade vi här med Inlandsbanebussen till Kristinehamn. Någon resa till Kristinehamn blev det inte, däremot...


...lyckades jag mygla mig en resa med 45an, där sommarkortet egentligen inte gäller. Tyvärr var bussens AC paj och den minimala öppningen på tackluckorna gjorde inte så mycket nytta. Undrar hur de långväga resenär klarade sig i 30-35 graders värme inne i bussen. :-\


Själv åkte jag bara 20min med bussen sedan bussbyte och hamnade här istället.


Och det var Swebus 2040 som tog mig dit.


Anslutningsbussen ner till stugorna/receptionen. ;D
Ingen resenär denna dag tyvärr. Ingen resenär under hela sommaren tyvärr. Så fick jag höra från förare. Han tyckte det var ganska dumt att korta 118 till Orsa och samtidigt inte annonsera ev anslutningar från Mora. Nu för dagar tar folk bilen istället för man tror inte det går bussar hit längre, sa han. Men jag hade tur, han väntade på 45an jag åkte _ifall_ det var någon som skulle åka.


Jag vill minnas att det var i princip uppförsbacke hela vägen till Grönklitt och sedan nerförsbacken ner till Orsa igen.


Och så var man framme i Orsa igen. Genom att ta denna extra sväng till Grönklitt missade jag Edsbynbussen på bild, men avstickare till Grönklitt var väl värt tycker jag.


Då var det hemvägen som återstår nu!

En sista del lär komma när tiden finns.

jo1

Intressant att se ett repotage från hemmaplan, keep on!

Bussmicke

Trevligt, Orsa har jag aldrig besökt.
Kanske borde åka dit
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Göran Westman



Göran Westman


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Yujin Zhang

CitatHar du visum?
CitatFör att kunna få resa till Orsa.

Nåt internskämt som du gärna få dela med resten av oss? ???

homer

de är ju väldigt trevliga bilder, men så mycket bergslagen är du ju inte...

Yujin Zhang

Citatde är ju väldigt trevliga bilder, men så mycket bergslagen är du ju inte...

Mja, man får inte allt i världen. T.ex. har jag fortfarande inte fått svar på vad visum till orsa betyder. ::)