Huvudmeny

Några Råstabilder

Startat av Yujin Zhang, 20 augusti 2007, 20:28:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Det blev en kort morgonsväng till Sollentuna och Spånga idag där jag fotade lite Busslinkvagnar.

Börjar med två blåbussar på "vanliga linjer"




Och sen lite rött på 179an:




Sen blev det dags att åka till skolan...redan andra skoldag (annars hade jag stannat i Råstaland hela dag och plåtat)... :o

Bussmicke

Låg skolan vid Uppsala busstation då??
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Yujin Zhang

Citat från: Bussmicke skrivet 20 augusti 2007, 20:33:48 PM
Låg skolan vid Uppsala busstation då??

Vi fick ju sluta tidigt och då tog jag chansen att åka till Uppsala istället (om det var nu Oskar A som har berättat)... :P

Robert Brink

Ansiktet i 6346 känns bekant! Brink Sr!

//R

Peter Elmheden

Det "roliga" i allt detta är att de bara är vi "nördar/intresserade" som antagligen
har fattat att det är en ny entreprenör som kör.
Alla andra bara går på bussen som vanligt.

Martin Maltkvist

Citat från: Peter Elmheden skrivet 20 augusti 2007, 21:11:09 PM
Det "roliga" i allt detta är att de bara är vi "nördar/intresserade" som antagligen
har fattat att det är en ny entreprenör som kör.
Alla andra bara går på bussen som vanligt.
---
Sannolikt är transport från A till B det enda de bryr sig om men kanske de skulle höja på ögonbrynen om en gammal Säffle 2000 rullade in istället för en B9S?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Nico


Citat från: Martin Maltkvist skrivet 20 augusti 2007, 22:31:03 PM
---
Sannolikt är transport från A till B det enda de bryr sig om men kanske de skulle höja på ögonbrynen om en gammal Säffle 2000 rullade in istället för en B9S?

Nja, det är väl tveksamt med tanke på att det var ungefär vad som rullade i typ förrgår.  ;)  :D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Wolfie

Citat från: Peter Elmheden skrivet 20 augusti 2007, 21:11:09 PM
Det "roliga" i allt detta är att de bara är vi "nördar/intresserade" som antagligen
har fattat att det är en ny entreprenör som kör.
Alla andra bara går på bussen som vanligt.

Nån höjer väl på ögonbrynet när de för första gången ser texten Pusslink istället för det riktiga i sammarbete med. Men det lär ju dröja några dagar tills det har omvandlats bokstäver.

Martin Maltkvist

Kquote author=Nico link=topic=3017.msg20576#msg20576 date=1187668245]
Nja, det är väl tveksamt med tanke på att det var ungefär vad som rullade i typ förrgår.  ;)  :D
[/quote]
---
Hepp.
Kanske man får avvakta ett tag och så småning om överraska resenärerna med en gammal häck, undrar om de då ser skillnad på en Säffle o en Säffle ...
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Mikael T Nilsson

Tack för de fina bilderna!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.