Veolia 2904 + Hjalmarssons (DMS985)

Startat av Yujin Zhang, 04 augusti 2007, 13:29:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Rickardo

Oj..så lillNeoplanen finns kvar? Trodde den var borta  :)
Snyggt att det skyltas Linjebuss  ;D
Hjalmarssons VanHool är ögongodis det åxå...

Tack för trevliga bilder från Småland!

/Rickardo

Fredde

Snygga bilder! Gillar Lill-Neoplanen starkt ;D

Men du fick bara med en backspegel på en av mina favoriter från tiden där nere  :)

/Fredde

Marc

Du kan få en liten Rasken av mig:


Hjalmarssons Rask på linje 61 har lämnat Hultsfred och passerar här genom Målilla igår eftermiddag (fredag 3/8).

Rickardo

Citat från: Marc skrivet 04 augusti 2007, 22:48:46 PM
Du kan få en liten Rasken av mig:


Hjalmarssons Rask på linje 61 har lämnat Hultsfred och passerar här genom Målilla igår eftermiddag (fredag 3/8).

Härligt Marc!

Att det skulle gå Rask(t) att åka linje61 mellan Hultsfred-Virserum är väl att ta i och är egentligen inget krav på att det ska vara Raskenbussar. Krokiga Smålänska vägar med mycket skog är iofs välidigt mysigt.
Synd bara att denna lack snart försvinner nu bröjar man gilla den när den  är utrotningshotad...
Mvh Rickardo

Marc

Instämmer!
Har varit och jagat denna äldre färgsättning i KLT-området. Även jag börjar undra lite över Rasken-konceptet. Långa linjer med fordon av högre standard i egen design, men varför går dessa bussar allt som oftast på små "mjölklinjer"? En klassiker är området Mönsterås med omnejd, Timmernabben/Blomstermåla (163/164) körs nästan enbart med Rasken. Har troligen med omloppen att göra -en kombination av de på omloppet kör en 161/162 någonstans, men det känns ändå fel!

Kaxen

Citat från: Rickardo skrivet 05 augusti 2007, 00:26:31 AM
Härligt Marc!

Att det skulle gå Rask(t) att åka linje61 mellan Hultsfred-Virserum är väl att ta i och är egentligen inget krav på att det ska vara Raskenbussar. Krokiga Smålänska vägar med mycket skog är iofs välidigt mysigt.
Synd bara att denna lack snart försvinner nu bröjar man gilla den när den  är utrotningshotad...
Mvh Rickardo

När åkte du mellan Hultsfred och Virserum senast? Vägen är inte särskilt krokig längre, men det är ju ingen motorväg heller iofs... ;)

virtual1

Citat från: Marc skrivet 04 augusti 2007, 22:48:46 PM
Du kan få en liten Rasken av mig:


Hjalmarssons Rask på linje 61 har lämnat Hultsfred och passerar här genom Målilla igår eftermiddag (fredag 3/8).

Kan inte låta bli att småle lite, hållplatsen heter Målilla centrum, o jag ser knappt en byggnad på bilden =)

Rickardo

Citat från: Kaxen skrivet 05 augusti 2007, 09:49:47 AM
När åkte du mellan Hultsfred och Virserum senast? Vägen är inte särskilt krokig längre, men det är ju ingen motorväg heller iofs... ;)

Jag måste erkänna att det var många år sedan så vägen är säkert rakare.. :)
Vill man åka lite krokigt med buss så ska man ta linje 54 Hultsfred-Oskarshamn via Kristdala. En fin väg med både lite åker, ängar och mörk skog.

/Rickardo