Vimmerby resecentrum

Startat av Yujin Zhang, 17 april 2009, 15:46:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang


Nilsbussar uppställda vid Vimmerby resecentrum, annars kända som Nilsbussland som BM skrev i en annan tråd. Observera dock bussen längst bort (ja, en riktig buss alltså) tillhör inte Nilsbuss utan Söne buss.

Ifall ni undrar huruvida jag tänker göra bildsvep från alla orter jag har besökt så är svaret nej. Jag har insett att mitt intresse med bussfotografering är inte "betala_tusen_spänn_för_att_åka_till_X_så_man_kan_fota_en_buss_och_få_serien_komplett", utan jag är mer intresserad av att besöka olika orter i Sverige och få så stor variation så möjligt. Förutom det så är själva resan minst lika roligt och spännande (om inte mer!). Så fr.o.m. nu lär jag bara slänga upp ett par bilder här och där (som jag f.ö. har gjort ett tag nu) från olika tätorter/byar, men någon större bildsvep från busstationen lär ni inte se från mig igen.

//Yujin

Johan Hansson

trevlig bild med mycket fina bussar.
Scanian längst bort i bilden verkar ha högt insteg, antagligen finns det en logisk förklaring.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Optimal

Citat från: Johan Hansson skrivet 18 april 2009, 21:39:12 PM
trevlig bild med mycket fina bussar.
Scanian längst bort i bilden verkar ha högt insteg, antagligen finns det en logisk förklaring.

Omnicity har lågt golv, och Omnilink som vi ser i bilden har lågt insteg

Fö. så har alla bussar i bilden lågt insteg utom MAN en

Tobias

Ahh.. En lika trevlig bild denna! Här har man varit många gånger kan sägas! Så platsen är inte helt obekant! ;)

En bild från en annan vinkel på samma plats!  :)

Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2021. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se