Huvudmeny

Vid bruket...

Startat av Yujin Zhang, 17 april 2009, 15:29:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Under mitt förra besök till Kalmar län fick jag tre olilka tillfälle att åka Kustpilen. Två av dessa tillfällen slutade med att åka ersättningsbuss och den tredje fick jag faktiskt åka rälsbunden trafik(!) men kostade drygt 20 min mer av mitt liv än vad tidtabellen säger. Ja, så pålitligt är Kustpilen ::) 8)





På bilderna ser vi tågbussen för söndagen v14, bussen som jag åkt till Överum med, nu på väg tillbaka till Linköping. Senare under kvällen ersatt bussen ett tågpar till (Västervik t/r).

Martin Maltkvist

Citat från: Yujin Zhang skrivet 17 april 2009, 15:29:07 PM

Nä dra på trissor, ett nyförvärv hos Kolmårdens Buss & Taxi?
De brukar ju annars köra omkring med praktiskt taget fallfärdigt skrot (med undantag för ett par bussar) men har uppenbarligen dragit på spenderbyxorna.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussmicke

Trevligt men varför så varma färger?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Yujin Zhang

Citat från: Bussmicke skrivet 17 april 2009, 23:31:22 PM
Trevligt men varför så varma färger?

För att jag tyckte att den passade vårstämningen. (Första bilden var f.ö. rejält motsol)

Bussmicke

Vitbalansen är inte så där kraftig mitt på dagen.. ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.