Mitt nya jaktrevir

Startat av Yujin Zhang, 19 mars 2009, 18:39:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang





Under helgen som gick lämnade vi (jag och föräldrarna) lägenheten i Stora Lappkärrsberget och flyttade till det nybyggda området Bällstaberg (RB hpl Kragstalund), som f.ö. fortfarande inte är färdigbyggt än.

Nu har det gått drygt en vecka och alla dessa fyra dagar har jag pendlat med RB, inga större förseningar än så länge. När det gäller busstrafiken så är det inte så mycket som händer, förutom under rusning. Då finns nämligen 608, till stan på morgonen och från stan på eftermiddagen. Och det var just det jag fotade för en stund sen. Det sägs att det ska börja en ny lokallinje (av samma karaktär som 660), linje 669 som trafikerar Uthamra-Bällstaberg-Kristineberg med ansl till tåget i Kragstalund. För mig spelar det inte så stort roll, däremot ett önskemål från min sida är att förlänga den blivande lokallinjen till Arninge på helger åtminstone, så man slipper gå till Lovisedal och ta 524..

Det blir kul senare under våren, när det förhoppningsvis blir varmare. Då tänker jag utforska alla Vallentunas 66X-linjer. :)

Jona

HEJ

Kul och se du är kvar här på forumet. (Nog om detta nu)

Om mina geografi-kunskaper över Stockholms län (med betoning, jag avser länet) är korrekta så håller du kanske på och sakta men säkert flytta norrut.... Kanske även du hamnar i PH-län på sikt? hehehe

Hoppas på fler bilder från glesbygden du flyttat till nu så jag passar på och tacka för även dina framtida bilder på en gång....

/J
MVH Filosofen Jona