Huvudmeny

Råstas flexbussar

Startat av Yujin Zhang, 29 december 2008, 17:03:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Kan 4861 möjligen vara en av dem?

Vill minnas att de sökte för ett tag (internt) förare som vill vara med i "flexgruppen" Råsta. Det som gjorde mig tänka så istället för att klaga att Busslink sätter ut rött på blått är för att vagnen har en svart låda som citys flexvagnar har ovanför ena hjulhuset som ska innehålla lite praktiska grejer... Vid ankomst till Sollentuna stn ropade förare dessutom till RTL och stund senare rullade hon iväg ifrån bussterminalen tom (antaligen för att täcka någon annan avgång som annars riskerar vara inställd). Med dessa "ledtrådar" drar jag slutsatsen att 4861 är en av dem - eller är jag ute och cyklar nu?

Magnus_J

nej det är en av flexarna.
den andra har en 2a på slutet i individnumret, ett tag gick 485x nåt som reserv när 61a stod på verkstad

kul att det verkar vara klart med utrustandet av dem iaf,

Nico

#2

Stämmer bra att 4861 och 4862 ska vara flexvagnar, men om nöden så kräver så får man ju ersätta så gott det går. T.ex. så har 4862 haft lite strul med motorfästen eller liknande varför man petat ut annat på dessa tjänster.

Kan ju även lägga till att tre av flexförarna är tjejer så det stämmer ju även ihop med det som iakttogs i Kista.  ;)


Nu blir det ändring igen så de som räknar sig som kalenderbitare får gärna notera att istället för 4861 och 4862 så tas istället 4612 och 4613 ut för att primärt användas av Flexen.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Magnus_J

attans hann du före ;)
såg det i förra veckan men jag glömde den här tråden..