Huvudmeny

Swebus 6646

Startat av Yujin Zhang, 30 september 2008, 20:11:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Bertilsson

Citat från: Mattias Möller. skrivet 30 september 2008, 23:13:15 PM
nä inte så men man ser lite brus på bussen bara lite.
Själv kör jag med 400 ISO på E6an kör jag 800ISO.

Jag märker då inte av något brus. Däremot regnar det...

Möllers

regna det där det visste jag inte om då är det regnet då.

homer

Citat från: Karsten skrivet 01 oktober 2008, 11:26:43 AM
men det känns precis (som Börje sa) som när fjollorna var nya och fick byggas om bl.a. p.g.a. att pedalerna satt för långt fram. Den som lever får se, nu har jag i alla fall provat. 

Det är de som är så tragiskt, när man har lyckats fixa (de flesta) irriterande småfel som fanns på fjollorna när trängselbussarna kom och dem allra flesta förare gillar dem så beställer man en ny buss av ett helt nytt märke och vips, tilbaka på ruta 1...

kunskapen om hur man typar en buss så den blir rätt från början verkar vara borta sen många år... var de ens någon som fick provköra kalhälls eller södertäljes bussar eller vara de bara nått tomhuvud i solna som fick ett bra pris på 2:a sorteringen

Fredde

Citatkunskapen om hur man typar en buss så den blir rätt från början verkar vara borta sen många år... var de ens någon som fick provköra kalhälls eller södertäljes bussar eller vara de bara nått tomhuvud i solna som fick ett bra pris på 2:a sorteringen

Det var personal från Nacka/Värmdö i Kalhäll och testade deras bussar.


Ulf Rådeström

Citat från: Karsten skrivet 01 oktober 2008, 11:26:43 AM

6. Förarplatsen är för trång för mig (191 cm) i längsled. Om jag sitter bekvämt så går det ej att vrida stolen, om jag skjuter fram stolen går det inte heller att vrida den för att vänster ben tar emot rattstången.


Ja...det kan du tacka ert skyddsombud för som tydligen var 150 cm lång och gick i taket.

MAN har fått såga hål i golvet och flytta pedalerna så att det skulle passa hennes längd för hon fick tydligen köra med tårna.

Vad händer då? Jo, förare som är långa får det trångt, och kommer ALLTID slå i benen när man vänder stolen eller skall krångla sig ut ur förarplatsen eftersom stolen dessutom är framflyttad.

Bussarna såg inte ut såhär från början på den punkten.

Knut

Kjører dere med färdskriver i lokaltrafikken også??
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

Karsten

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 02 oktober 2008, 08:56:40 AM
Ja...det kan du tacka ert skyddsombud för som tydligen var 150 cm lång och gick i taket.

MAN har fått såga hål i golvet och flytta pedalerna så att det skulle passa hennes längd för hon fick tydligen köra med tårna.

Vad händer då? Jo, förare som är långa får det trångt, och kommer ALLTID slå i benen när man vänder stolen eller skall krångla sig ut ur förarplatsen eftersom stolen dessutom är framflyttad.

Bussarna såg inte ut såhär från början på den punkten.

Okej, den skillnad (mot Volvo) jag tänkte på var att väggen bakom föraren inte är plan vilket gör att den tar emot när man vrider stolen.

Men men, jag behöver inte köra dem ändå förrän jag fått ett digitalt färdskrivarkort.. ;)

yngrot

Tråkigt att alla nya bussar har så dåligt med utrymme för oss som skall sitta hela dagen...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Optimal

Citat från: Patrik skrivet 01 oktober 2008, 11:41:55 AM
Det är väl för sjutton inte brus!? Det är regn som syns enligt min mening.

Sen kan man ju snacka om det här att ha specifika ISO för vilken plats man är vid, allt har med hur mycket ljus som finns på platsen just vid tillfället.

Tyvärr så är det Brus. När jag passerade vagnen 2 gånger under den dagen så regnade det inte. Men jag kan ju såklart ha missat något.

Yujin Zhang

Citat från: Optimal skrivet 03 oktober 2008, 17:02:44 PM
Tyvärr så är det Brus. När jag passerade vagnen 2 gånger under den dagen så regnade det inte. Men jag kan ju såklart ha missat något.

Det var flera skyfall runt 17-tiden på tisdag, det kommer jag ihåg. Och det var en sådan där (iaf början av en skyfall...) när bilden togs och därför bestämde jag och Jacke att fara hem istället, just för att det började regna igen.

Patrik

Citat från: Optimal skrivet 03 oktober 2008, 17:02:44 PM
Tyvärr så är det Brus. När jag passerade vagnen 2 gånger under den dagen så regnade det inte. Men jag kan ju såklart ha missat något.

Citat från: Yujin Zhang skrivet 03 oktober 2008, 17:32:45 PM
Det var flera skyfall runt 17-tiden på tisdag, det kommer jag ihåg. Och det var en sådan där (iaf början av en skyfall...) när bilden togs och därför bestämde jag och Jacke att fara hem istället, just för att det började regna igen.

Haha Jim  ;) :D

Optimal

Citat från: Patrik skrivet 03 oktober 2008, 17:37:17 PM
Haha Jim  ;) :D

Jag såg vagnen kl 7 på morgonen , sen åkte den till garaget pga vagnfel tror jag, eftersom den körde med mitdörren öppen, å därför trodde jag att den var tagen på morgonen, Hade inget minne av att det var så mörkt på eftermddagen  ;D :D ;)