Huvudmeny

Swebus 6646

Startat av Yujin Zhang, 30 september 2008, 20:11:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

En halvtaskig bild på Swebus 6646; bara för att visa att MAN-bussarna är i trafik nu.



Minuterna innan jag tog denna bild blev jag och en annan fotograf rejält utskälld av bussföraren på 2an. Han kom ut och började skälla på oss mitt bland folket. Ingenting speciellt med det, egentligen, för såna saker (att föraren blir plötsligt _super_ arg och började skrika) händer då och då. Men sen kom han ut igen (efter ha gått in i bussen) och tog våran namn (man var ju tvungen att uppge dem, hade hade vi bara gjort oss mer misstänksamma för honom om vi vägrade uppge) och ringde upp chefen; det var nog första gången en förare går så långt under mina (få) år som bussfotograf...::)

Jaja, gissa vem ska skicka mail till SL Kundtjänst nu...

Peter Rost

Märkligt! Vad hade hänt om ni vägrat uppge era namn?

/Peter

Yujin Zhang

Citat från: Peter Rost skrivet 30 september 2008, 20:19:17 PM
Märkligt! Vad hade hänt om ni vägrat uppge era namn?
/Peter

Ja det kan man undra. Men som sagt, det var ingen idé att ens försöka, för att det skulle definitivt inte ha minskat hans mistanken mot oss.

Möllers

Tycker det är mycket dåligt gjort skälla ut en fotograf som fotar en buss bara.
Själv har jag aldrig varit utskäld av en bussförare nån gång alls men hoppas inte bli det alls heller.

Ersa

Hade jag varit ensam, behärskat ett stort utomeuropeiskt språk och haft ett osvenskt utseende hade jag nog åtminstone provat att spela förvånad turist med noll kunskaper i det svenska och engelska språken! ;D

Göransson

Tja, att be han fara åt h*****e duger väl bra på ren svenska?
Var är det olagliga? Vem är han att tro att han har nåt att säga till om?
Är ju bussen och inte han som är i fokus. Kanske där skon klämmer?
Sverige är ett förhållandevis fritt land än...


M224

Jäkligt trevligt med röd M.A.N i stan  :D Fin bild Yujin!

Jacob med C

Vi skulle ha frågat vad han hette. Men då hade det väl tagit hus i h*****e om vi hade frågat. 


Är just nu på besök i Stockholm till fredags morgon/förmiddag. Blir runt Stockholm imorgon och Uppsala på torsdag.
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Göransson

Varför fråga? Varför bry sig? Han ska totalt strunta i vad ni gör med er kamera.
Stackars sate att vara så kamerarädd i Stockholm under sommaren när varje japan har kameran uppe....
Han lär ju knappast hinna styra bussen då.
Händer det igen så ta upp möjligheten om polisanmälan om ofredande.

Bussmicke

Citat från: Yujin Zhang skrivet 30 september 2008, 20:11:24 PM
En halvtaskig bild på Swebus 6646; bara för att visa att MAN-bussarna är i trafik nu.

Jasså, vad är det för fel på denna bild?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars

Han hade nog en dålig dag...
Man är ju offentlig i o med att man kör buss skulle man inte kunna tänka sig att bli fotad så ska man nog söka nåt annat arbete, är det inte en bussfotograf så e det en turist som ska fota eller så e de en anhörig som fotar avsked/välkommen till en vän eller familjemedlem mm listan kan göras hur lång som helst.
Står man bakom en maskin långt inne i en mörk fabrik så e nog fotorisken liten, men hu så tråkig dagen skulle bli...

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 30 september 2008, 22:51:36 PM
Jasså, vad är det för fel på denna bild?

Fattade inte heller vad som skulle vara halvtaskigt med den här...

Möllers

kanske för mycket ISO annas är det okey.

Bussmicke

ISO 500 är väl inte mycket
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

nä inte så men man ser lite brus på bussen bara lite.
Själv kör jag med 400 ISO på E6an kör jag 800ISO.