Bilder från Lycksele, Åsele och Vilhelmina (Dag 1)

Startat av Yujin Zhang, 11 juli 2008, 20:43:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Under andra veckan juni åkte jag och Jim till övre Norrlands inland en hel vecka för att fotografera bussarna där. Uppresan blev Veolias nattåg till Bastuträsk där det blev byte till buss mot Norsjö och sen Lycksele.


Bussmöte i Norsjö, 32 mot Skellefteå och 32 mot Lycksele. Själv hade jag föredragit 281an istället för 248 som vi fick åka.


I Lycksele fotade vi morgonrusning, som jag redan har gjort en gång tidigare förra året så därför tänker jag inte lägga upp fler bilder härifrån. Tänker bara lägga upp den här bilden på Arctic Bus dubbeldäckare då jag trodde de hade bara en, men visade sig vara två (minst).


Sen åkte vi vidare till Åsele med Vilhelmina Taxis Helmark.





Efter lunch i Åsele for vi vidare till Vilhelmina, närmare bestämt, Hembergsskolan för att fota rusning där.







Ja, det är Länstrafik Västerbotten, inget annat.  ;D




På väg tillbaka till Vilhelmina busstation mötte vi denna buss. Det blev ett samtal direkt till Länstrafiken då KRs kontor hade stängt när vi ringde dem. Poäng till den som hittar felet...


Vi fick nöja oss med en 9700 till Arvidsjaur där vi övernattade (ja, skyltning är fel, annars hade bussen säkert kommit in till Gällivare efter midnatt).

Då var det allt för dag 1.  :)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Optimal



Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Esbjörn

Citat från: Yujin Zhang skrivet 11 juli 2008, 20:43:29 PM

På väg tillbaka till Vilhelmina busstation mötte vi denna buss. Det blev ett samtal direkt till Länstrafiken då KRs kontor hade stängt när vi ringde dem. Poäng till den som hittar felet...

Ser platt ut på löpaxeln...

Optimal

Citat från: Bussmicke skrivet 11 juli 2008, 20:50:36 PM
Titta på Yujins bild.

Den har ingen lackering. Det är det enda som skiljer dom. På lappen i fönstret så stod det vilken skol linje det var

Bussmicke

Citat från: Optimal skrivet 11 juli 2008, 21:01:28 PM
Den har ingen lackering. Det är det enda som skiljer dom. På lappen i fönstret så stod det vilken skol linje det var

Men herre gud Jim, det ser jag väg väl.
Jämför min bild mot hans så ser du väl att den är avstripad?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Optimal

Citat från: Bussmicke skrivet 11 juli 2008, 21:12:14 PM
Men herre gud Jim, det ser jag väg väl.
Jämför min bild mot hans så ser du väl att den är avstripad?

Jo. jag skerev ju det. Fast jag skrev att den inte har lacken kvar, men menade att den är avstripad. Men den behöver väll inte vara till salu för det.

Karsten

Citat från: Optimal skrivet 11 juli 2008, 21:17:42 PM
Jo. jag skerev ju det. Fast jag skrev att den inte har lacken kvar, men menade att den är avstripad. Men den behöver väll inte vara till salu för det.

Det har väl ingen påstått heller? Micke ställde en befogad fråga om den var till salu, att avstripa en buss brukar kunna tyda på det.

Karsten