Busslink 5626 (fråga)

Startat av Yujin Zhang, 28 april 2008, 21:02:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Har vagnen varit inblandat i någon olycka den sista tiden? Åkte med den i söndags och då var den helt nylackad. Inte så ofta man lackar om en vagn från röd till röd bara för skojs skull.  :P

Karsten

Vad var det för fel på den?

Yujin Zhang

#2
Citat från: Karsten skrivet 28 april 2008, 21:27:54 PM
Vad var det för fel på den?

Blev vagnbyte i Norrtälje pga dieselläckage (och då hade man lite extra tid att studera den fina röda lacken).

Carl W

Citat från: Yujin Zhang skrivet 28 april 2008, 21:02:50 PM
Har vagnen varit inblandat i någon olycka den sista tiden? Åkte med den i söndags och då var den helt nylackad. Inte så ofta man lackar om en vagn från röd till röd bara för skojs skull.  :P

Den fick visst fel färg vid omlackeringen.

Fredrik Gelin

Som Carl skrev skickades den till Helsingborg för omlackning, men av någon anledning blev den inte blå som det var tänkt utan röd vilket inte var så populärt när den kom tillbaka till Täby...
Eftersom det inte var så stor mening att lacka bussen en gång till skickades 5622 till Helsingborg i stället och den gången gick det som planerat och den kom hem blå.

Som kuriosa kan nämnas att jag tror den är lite felstripad, jag tycker sidolinjen sitter för långt ned, men det är kanske bara mina ögon som inbillar sig?
//Fredrik

Walter

#5
Citat från: Fredrik Gelin skrivet 01 maj 2008, 07:12:54 AM


Som kuriosa kan nämnas att jag tror den är lite felstripad, jag tycker sidolinjen sitter för långt ned, men det är kanske bara mina ögon som inbillar sig?
//Fredrik



En bild så avgör vi det här på 5 snabba!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Yujin Zhang

CitatSom kuriosa kan nämnas att jag tror den är lite felstripad, jag tycker sidolinjen sitter för långt ned, men det är kanske bara mina ögon som inbillar sig?

För mig så har jag alltid tyckt att lågentrévagnars sidolinje sitter lägre än höggolvare. Men det kanske beror på att OmniCity är så mycket lägre än B10M?  ;D

Ersa

Vad säger reglementet om sidolinjens höjd?
Stämmer det även att det bara är blåbussarna (Busslink 57xx-Vegor -t.ex.) som får ha reflexmaterial i sin vita linje?

Yujin Zhang

Citat från: Verspieder skrivet 02 maj 2008, 09:40:15 AM
Vad säger reglementet om sidolinjens höjd?
Stämmer det även att det bara är blåbussarna (Busslink 57xx-Vegor -t.ex.) som får ha reflexmaterial i sin vita linje?

5301-5375 hade det också från början vill jag minnas, men efter nästan tio år på nacken och diverse reparationer (samt omlackering av 5318-5337) så har de flesta fått vanliga vita streck utan "SLSLSL-reflex" istället.