Huvudmeny

Våren i Ösmo

Startat av Yujin Zhang, 17 april 2008, 21:38:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Åkte till Ösmo efter skolan idag eftersom vädret var så fint.


Börjar med 6310 som 858 till Grödby.


4561 som 849 till Muskö - efter ankomst i Hyttan tommade föraren tillbaka (och jag som trodde att den tommade till Örlogsbas för att köra 882/883/884).


Några minuter senare kom jag ut till Lv225 (har vägen ens ett namn? Står t.o.m. Lv225 på SLs linjebeskrivning).  ???


Nu för dagar kör bussarna förbi korsningen till Nibble gård och kommer in via Ösmo industriområde till Ösmo centrum. Men för några månader sen la man in några turer på 783, 847 och 858 så att de kör till hpl Nibble gård skoldagar och vänder där.


Dagens mål var att fota 882-883-884 vid hpl Sittesta, men själva långsträckan vid Sittesta var inte så bra som jag trodde så jag gick några hundra meter österut och fotade där istället.
Här 884 till Grödby.


Sen kom 4033 som 883 till Nynäshamn (Sandhamn).


Och slutligen 882 till Nynäshamn (Alkärrsplan).


Äsh, vi tar en bild till på 5762, ändå så fin vagn med I-shift o allt.  8)


Efter det gick jag tillbaka till korsningen Lv225/Nyblevägen och fotade denna Lahti.


På väg till Ösmo centrum siktade jag en B9S på Lv225...


...som visade sig vara en av turerna som kör via Nibble gård.


Och slutligen en bild på Swebus 6567 på Busslinklinje 783. Som känt tidigare så kör Swebus denna eftermiddagstur från Chassieporten i Södertälje.

Ted Selander

Det var ett trevligt och representativt bildsvep!

/Ted

Yujin Zhang

Citat från: Ted S skrivet 17 april 2008, 22:11:25 PM
Det var ett trevligt och representativt bildsvep!

/Ted

Tack!

Karsten

Verkligen trevligt! Man kanske skulle mügla sig till ett pass i Ösmo (hur då?)..

Vackert att gamla 4033 har begåvats med extraljus, det saknade den senast jag sprang på den. Då på linje 62. ;D

Bussmicke

Mycket trevligt, Ösmo är det nå´t speciellt med. Har alltid haft den känslan, lite grann typ Norrtäljetrafiken fast på södertörn.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ingwar Åfeldt

Citat från: Yujin Zhang skrivet 17 april 2008, 21:38:51 PM

Några minuter senare kom jag ut till Lv225 (har vägen ens ett namn? Står t.o.m. Lv225 på SLs linjebeskrivning).  ???


Tack för trevliga bilder! Kul att se hur det ser ut i moderna tider i och runt Ösmo. Lv 225 kallas/heter Södertäljevägen.

M v h
Ingwar, f d förare vid SJ/SL i Ösmo.

Jona

Oj trevligt bildsvep med fina bilder. Om jag får bestämma så har jag funnit en vinnare i miljö-kategorin.


1 pris får du för denna, dom andra får ligga på delad andraplats.

/J
MVH Filosofen Jona

Cero

Citat från: Yujin Zhang skrivet 17 april 2008, 21:38:51 PM
Åkte till Ösmo efter skolan idag eftersom vädret var så fint.


4561 som 849 till Muskö - efter ankomst i Hyttan tommade föraren tillbaka (och jag som trodde att den tommade till Örlogsbas för att köra 882/883/884).


Denna får bli min favoritbild av det här svepet. Härligt ljus, fina färger, bra skärpa och en fantastisk miljöbild. Inklusive soptunna t.o.m. (och då menar jag inte B9S-bussen ;D).

Yujin Zhang

Tack alla! Får se när man ska beger sig till Ösmo/Nynäshamn igen. Lite trött på Roslagen nu (ojoj...nu kommer jag ångra att jag har sagt det där).  ;D

Daniel Söderberg

Åhh härliga bilder!

Jag är uppväxt där, så det var riktigt kul att få se lite bilder från Ösmo.

Fast på den tiden jag åkte buss där nere till och från skolan var dom ju kanske inte riktigt lika fina som idag  :)

Skalman

Mycket fint bildsvep! Fortsätt gärna i samma stil!

bjalle


Niclas Wennerlid

Mycket lite i sådana fall ;)

//Niclas