Alvik idag (ersättningsbussbilder)

Startat av Yujin Zhang, 27 mars 2008, 21:27:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

Citat från: mjtag skrivet 28 mars 2008, 10:28:43 AM
Om jag inte minns helt fel nu så är uniformen i fråga standard för dom ordningsvakter som tjänstgör i kollektivtrafiken.

SL Ordningsvakts uniform då  ::), har inte sett dessa i Götet

Ersa

Citat från: mjtag skrivet 28 mars 2008, 10:28:43 AM
Om jag inte minns helt fel nu så är uniformen i fråga standard för dom ordningsvakter som tjänstgör i kollektivtrafiken.

Trots flitigt resande och körande i SL-trafik har jag lyckats missa dessa. Trevliga färger dock. Matchar ju MaxCin rejält.  :)

Optimal

Citat från: Verspieder skrivet 28 mars 2008, 10:57:32 AM
Trots flitigt resande och körande i SL-trafik har jag lyckats missa dessa. Trevliga färger dock. Matchar ju MaxCin rejält.  :)

Deras uniformer är nya, därav så har du inte sett deras uniform. Har för mig att deras uniform var grön innan, eller iallfall något med grönt i

Fredde

Förut hade de tre bolagen som jobbar åt SL sina egna färger. Kan liknas med hur det hade sett ut om Swebus och Busslink hade haft bussarna målade i "sina" färger...

Men nu ville man ha detta enhetligt, därav en gemensam uniform. Dels för förarnas skull, men även för resenärens.


mjtag

Citat från: Tomas Fransson skrivet 28 mars 2008, 10:37:32 AM
SL Ordningsvakts uniform då  ::), har inte sett dessa i Götet
Standard för SL trafiken ja. Uttryckte mig nog lite oklart.
Hälsningar från Martin J.

Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram

Maven

Även 124:an Alvik-Abrahamsberg via Västerled fick ta en del tunnelbaneresenärer. Avgången 21.37 från Alvik, som normalt i bästa fall har 5-6 resenärer, hade stående fram till vindrutan. ;D