Alvik idag (ersättningsbussbilder)

Startat av Yujin Zhang, 27 mars 2008, 21:27:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Eftersom det var några som var intresserad av bilderna från denna ersättning så lägger upp några här:

Vi börjar med två halv OT-bilder:

Avstigning för samtliga, tåget vänder här!


Några minuter senare kom linje 17 mot Alvik.  :)

Nere vid Alviks bussterminal var det proppfullt med folk så snart ett tåg ankom till stationen.



Söderhallens två flexar var ute på ersättningen, men inte Hornsbergs:




X-Trafik vagnen med Swebusförare bakom ratten (ja...Swebusuniform iaf). Undrar om vagnen ska stanna i Swebus Botkyrka nu.


Sist en bild på 3960. Det var 3-4 stycken ordningsvakter vid Alvik för att skrika åt folk att inte gå på gatan...lite svårt det där, om man ville gå till 110/112s hållplats (jodå, omväg finns, att gå runt hela terminalen).  ;)

Sen åkte man vidare med Busslink 6374 (som var bland de sista ersättningsbussar att avgå från Alvik) till Brommaplan där man hittade Swebus 1855 i kvällsljuset:

virtual1

Citat från: Lars Ödlund skrivet 27 mars 2008, 21:47:12 PM
Denna ska sannolikt brukas i sommarens ersättningstrafik på Nynäs, tillsammans med 5176, 5442 osv.

Hey, vad är osv? =) - och varför just dessa individer? - har man skrapat allt man kan ifrån Swebus runt riket eller?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


Bussmicke

Se där ja, det kände jag inte till.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Marc

Citat från: Lars Ödlund skrivet 27 mars 2008, 21:47:12 PM
Denna ska sannolikt brukas i sommarens ersättningstrafik på Nynäs, tillsammans med 5176, 5442 osv.
Full koll!  ;)

Bussmicke

Har den eller kommer den få Buss-PC?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Ja 4252 skulle ju inte sitta fel att ha på trafikområdet, men så blir det nog icke :-\


Karsten

Jag kan tillägga att Karsten efter avslutad tjänstgöring i Mölnvik lyckades mügla ut 4659 för lite ersättning Alvik-Åkeshov senare på kvällen. J-vlar vilken kärra att gå, underbart acc på Bergslagsvägen med fullt med folk. Fler såna tack! 

Fredde

Anade väl att det bar av åt det hållet ;)

4660 gick lika bra den sist jag hade den, en av få bussar som ökar i fart i Kaffebacken... ;D


Walter

Citat från: virtual1 skrivet 27 mars 2008, 21:52:48 PM
Hey, vad är osv? =) - och varför just dessa individer? - har man skrapat allt man kan ifrån Swebus runt riket eller?

Tja på sommaren kan man ju nyttja vagnar som annars stått avställda.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ersa

Citat från: Yujin Zhang skrivet 27 mars 2008, 21:27:40 PM
Söderhallens två flexar var ute på ersättningen, men inte Hornsbergs:


Vad är det för röd/svarta uniformer vi ser till höger i bild?

Walter

Citat från: Verspieder skrivet 28 mars 2008, 09:03:46 AM
Vad är det för röd/svarta uniformer vi ser till höger i bild?

Yujin skrev ju att det var ordningsvakter på plats för att hindra folk att gå ut i gatan.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Walter

Citat från: Lars Ödlund skrivet 27 mars 2008, 21:47:12 PM
Denna ska sannolikt brukas i sommarens ersättningstrafik på Nynäs, tillsammans med 5176, 5442 osv.

4252 är hur som helst fortfarande till salu på Busmarkets hemsida!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ersa

Citat från: Walter skrivet 28 mars 2008, 09:05:01 AM
Yujin skrev ju att det var ordningsvakter på plats för att hindra folk att gå ut i gatan.

Se där ja. Det missade jag. De där färgerna var nya för mig.