Allt fler röda avgångar på Mälaröarnas 176/177

Startat av Mikael T Nilsson, 09 juni 2019, 20:14:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Denna söndag var säkert 40% av turerna på blåbusslinjerna 176/177 tursatta med röda bussar, främst i Arrivas 84xx-serie, men även denna, 7003. Det märks att vi närmar oss skiftet vid midsommar då de nya MAN-bussarna ska sättas i trafik. Allt fler blå Scanialedvagnar har blivit röda. Just dagens tursatta röda bussar på dessa stomlinjer har varit röda från början.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Filip S

Idag var 6956 ute och körde sin första dag i trafik. Dock krånglade det nya skyltsystemet mycket och förarna fick ha med sig en instruktör. Kanske lär ta ett tag innan vi ser fler ute på vägarna, men vi får väl hoppas på att fler och fler kommer ut i trafik så småningom.

virtual1

Citat från: Filip S skrivet 10 juni 2019, 22:15:50 PM
Idag var 6956 ute och körde sin första dag i trafik. Dock krånglade det nya skyltsystemet mycket och förarna fick ha med sig en instruktör. Kanske lär ta ett tag innan vi ser fler ute på vägarna, men vi får väl hoppas på att fler och fler kommer ut i trafik så småningom.

Såg den igår vid Danderyds Sjukhus =)

david96


Mikael T Nilsson

Vad trevligt att de nya bussarna börjar komma i trafik. Tack för info!

Då började de alltså tursättas före den nya avtalsperiodens start.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Nu sitter Stockholmsfotograferna som på nålar.. ;) KOmmer de inte uut snart ;) :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 12 juni 2019, 00:10:30 AM
Nu sitter Stockholmsfotograferna som på nålar.. ;) KOmmer de inte uut snart ;) :)

Och hittills vi har tillsammans lyckats få minst två av tre som är ute i linjetrafik på bild.  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.