Yoku Transport AB [SBB16S]

Startat av Fredde, 30 december 2019, 15:48:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde


Yoku Transport AB, SBB16S, hos Volvo Huddinge 2019-12-30.

zjbus

Citat från: Fredde skrivet 30 december 2019, 15:48:02 PM

Yoku Transport AB, SBB16S, hos Volvo Huddinge 2019-12-30.
Tack för din bild, är det en Polsktillverkad historia?

M



Knut

Citat från: zjbus skrivet 30 december 2019, 15:54:36 PM
Tack för din bild, är det en Polsktillverkad historia?
alla nya 9700 og 9900 er polsktillverkad.
Finland skal bygga särbyggen og DD
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

zjbus

Citat från: Knut skrivet 01 januari 2020, 20:12:59 PM
alla nya 9700 og 9900 er polsktillverkad.
Finland skal bygga särbyggen og DD
Tack för den informationen, det blir inte ett svenskt fordon bara för att man sätter dit ett Volvoemblem.

Greger Larsson

Citat från: zjbus skrivet 01 januari 2020, 21:27:17 PM
Tack för den informationen, det blir inte ett svenskt fordon bara för att man sätter dit ett Volvoemblem.

Volvos busschassier tillverkas i Borås, motorerna i Skövde. Brukar räknas som svenska städer. Karosseriet byggs på i Polen (i detta fall).

zjbus

Citat från: Greger Larsson skrivet 01 januari 2020, 21:53:04 PM
Volvos busschassier tillverkas i Borås, motorerna i Skövde. Brukar räknas som svenska städer. Karosseriet byggs på i Polen (i detta fall).
Syftade naturligtvis på den polska delen av sammansättningen

Sundås

Citat från: zjbus skrivet 01 januari 2020, 21:27:17 PM
Tack för den informationen, det blir inte ett svenskt fordon bara för att man sätter dit ett Volvoemblem.

Definitionen av ett svenskt fordon skulle jag säga är att det är registrerat i Sverige, inte vilket emblem som sitter på det.. ;)

Men du kanske menar svensktillverkat? Och varför är det så viktigt vart bussen sätts ihop?
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

zjbus

#9
Citat från: Sundås skrivet 02 januari 2020, 12:41:13 PM
Definitionen av ett svenskt fordon skulle jag säga är att det är registrerat i Sverige, inte vilket emblem som sitter på det.. ;)

Men du kanske menar svensktillverkat? Och varför är det så viktigt vart bussen sätts ihop?
Ja jag menar svensktillverkat. Det är ju en väldig skillnad och det gäller inte bara bussar, övriga fordon också och mycket annat. För att återgå till fordon så har ju alltid svenska och andra västlands tillverkade fordon varit välkända för sina gedigna konstruktioner och höga kvaliteter vilket man knappast kan säga om fordon från östländer. Att efter väldigt många år med fordonstillverkning byggda för vårt klimat med hög kvalitet och efterfrågan här i landet lägga över delar av produktionen på ett östland ger tyvärr inte fortsatt lika högt förtroende, det ger sämre anseende, så det gagnar ju inte vår industri och ekonomi därför är det så viktigt att fortsätta med produktionen här.

Ersa

Vilka av Volvos bussmodeller heltillverkas och slutmonteras i Sverige idag?

zjbus

Citat från: Ersa skrivet 02 januari 2020, 15:46:30 PM
Vilka av Volvos bussmodeller heltillverkas och slutmonteras i Sverige idag?
Som jag har förstått det så är det ingen, har jag rätt?

Ersa

Citat från: zjbus skrivet 02 januari 2020, 15:59:30 PM
Som jag har förstått det så är det ingen, har jag rätt?

Varför fortsätter du då debatten om "svenska" fordon, om ingen Volvo och Scania längre överensstämmer med dina personliga krav?

zjbus

Citat från: Ersa skrivet 02 januari 2020, 16:14:08 PM
Varför fortsätter du då debatten om "svenska" fordon, om ingen Volvo och Scania längre överensstämmer med dina personliga krav?
Så det är alltså så även med Scania och inga fortsatta debatter om det faktum är önskvärda, ok ska inte diskutera det mer.

DL

Citat från: zjbus skrivet 02 januari 2020, 14:13:17 PM
Ja jag menar svensktillverkat. Det är ju en väldig skillnad och det gäller inte bara bussar, övriga fordon också och mycket annat. För att återgå till fordon så har ju alltid svenska och andra västlands tillverkade fordon varit välkända för sina gedigna konstruktioner och höga kvaliteter vilket man knappast kan säga om fordon från östländer. Att efter väldigt många år med fordonstillverkning byggda för vårt klimat med hög kvalitet och efterfrågan här i landet lägga över delar av produktionen på ett östland ger tyvärr inte fortsatt lika högt förtroende, det ger sämre anseende, så det gagnar ju inte vår industri och ekonomi därför är det så viktigt att fortsätta med produktionen här.

Du pratar strunt. Det är ju tillverkaren som ställer krav på hur bussen ska sättas ihop. Tror du på allvar att bussen är sämre byggd om den är slutmonterad i Polen mot i Sverige? Volvo, MAN, Scania ställer ju samma krav oavsett. Vad skulle de vinna på att leverera undermåliga bussar?

Karosserna från Säffle var de sämsta som någonsin byggts, speciellt efter år 1990.

Men jag förstår vart du vill komma. Det är samma bland fotointresserade. Det finns de som hävdar att Nikons kameror byggda i Thailand är sämre än de som är byggda i Japan. Rent nonsens.